علی محمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بارندگی های سال گذشته، پرداخت تسهیلات بازسازی برای ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی استان مصوب شد که اکنون ۹۸ درصد آنان معادل ۶ هزار و ۳۳۲ واحد، در مرحله پی کنی، ۶ هزار و ۱۶۸ واحد در مرحله فونداسیون، پنج هزار و ۸۹۷ واحد در مرحله اجرای اسکلت و چهار هزار و ۵۶۷ واحد در مرحله اجرای سقف است.

وی افزود: تاکنون بیش از  سه هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای آسیب دیده پرداخت و در این مدت بیش از هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است. 

وی گفت: کمک های بلاعوض در قالب چهار هزار و ۸۹۷ فقره بلاعوض معیشتی، ۶ هزار و ۲۶۱ فقره بلاعوض اجاره بها و ۶ هزار و ۱۳۰ فقره بلاعوض احداثی بوده است.

محمدی در باره تامین و توزیع سیمان رایگان برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۱۵۴ تن سیمان معادل ۸۸۳ هزار و ۹۳ پاکت به صورت رایگان میان متقاضیان توزیع شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سیمان، اهدایی مقام معظم رهبری است که از استان گلستان تامین و در روستاهای این استان توزیع می شود.

بر اساس این گزارش، به هر واحد روستایی که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود، همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت های معیشتی دریافت می کنند.

نرخ تسهیلات در نقاط روستایی ۴ و در شهرها ۵ درصد تعیین شده است.

اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم سازی شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.