بخشدار جرگلان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: اهالی روستای گرکز که با اطلاع از حضور فرماندار در نشست ستاد مقابله با کرونای به بخشداری آمده بودند،  همچنین از نبود گاز خانگی و آسفالت نشدن مسیر اصلی روستا گلایه داشتند.

پولاد نجاهی افزود: فرماندار راز و جرگلان با حضور در جمع اهالی گرکز، با بیان اینکه مسیر رودخانه چندیر، نه یک پل که چندین پل نیاز دارد، گفت: باید براساس شاخص های اداره راه و شهرسازی و با در نظر گرفتن اعتبارات شهرستانی نسبت به ایجاد پل بر این رودخانه اقدام کرد.

بنا به گفته فرماندار، احداث پل با در نظر گرفتن شاخص هایی نظیر جمعیت روستا صورت خواهد گرفت و البته روستاهای کیلوپنجه، کرپشلی، قزل و قره پالچق نیز نیازمند ایجاد پل هستند.

روح الله حسین پور همچنین در خصوص گازرسانی به روستای گرکز نیز گفت: برای ساخت و سازهای غیرمجاز عملا نمی توان خدماتی دهیم ولی پیگیر هستیم تا گازرسانی به مسکن های خارج از طرح هادی روستا انجام گیرد.

مصوبات ستاد کرونای استان لازم الاجراست

بخشدار جرگلان با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونای استان، افزود: مصوبات این ستاد لازم الاجراست و در این بخش هرگونه مراسم مذهبی دسته جمعی، نمازهای جمعه و جماعات یومیه برگزار نخواهد شد.

سومین نشست مبارزه با کرونا در رازوجرگلان با حضور فرماندار،  امام جمعه، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مسوول شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خراسان شمالی و ۲۰ نفر از علمای شاخص اهل سنت این منطقه برگزار شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان ۷۰ هزار نفری سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.