محمد وحیدی روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر بجنورد با اشاره به محدودیت زمین در شهر بجنورد اظهار داشت: اعطای مجوزهای بلندمرتبه‌سازی می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده و ثروت برای مردم بسیار تاثیرگذار باشد.
وی مدیریت جامع شهری را در تصمیم سازی درست موثر دانست و گفت: این امر در راستای یکپارچه سازی همه ادارات نیست بلکه قرار است همه نهادها در شهر خدمات لازم را ارائه داده و تصمیم سازی برای خروجی خدمات آنها توسط یک مدیریت واحد در شورای اسلامی شهر گرفته شود.

وحیدی با اشاره به استفاده کمتر از سالن های ورزشی استان یادآور شد: در حال حاضر از سالن های ورزشی، که در حکم سرمایه‌های اقتصادی هستند، چنانکه باید استفاده نمی شود در حالی که باید قدر این سرمایه ها را دانسته و در بهره برداری از آن مدیریت درستی اعمال کرد.
وی اظهار داشت: هم اینک ۱۲ هزار قانون داریم که بعضا همدیگر را نقض می کنند ولی بر اجرای قوانین نظارت های درستی صورت می گیرد.
منتخب مردم بجنورد، مجلس آینده را از جنس نظارتی دانست و گفت: مردم ما انتظار دارند در اجرای قوانین تبعیض نباشد و قوانین موجود به درستی اجرا شود.
وی از بجنورد به عنوان شهری با استعداد، اقلیم مناسب و ظرفیت‌های بی‌نظیر یاد کرد و افزود: اگر مطالبات ما از جنس انتخاب مردم باشد تغییرات گسترده و مطلوبی صورت می‌گیرد.
وحیدی با تاکید بر توجه بیشتر به مشکلات گلستانشهر بجنورد،  خاطرنشان کرد: ساخت این شهرک در آن مکان از همان ابتدا اشتباه بوده ولی حال که چنین شده نباید این شهرک به عنوان یک جزیره فرض شود و ساکنان آن احساس دوگانگی کنند.
وی ایجاد کارخانه کمپوست را نیازمند اتحاد بیشتر اعضای شورا برای حل مشکلات موجود دانست و گفت: این کارخانه ظرفیت بازیافت روزانه ۲۴۰ هزار تن زباله را دارد که می تواند برای کل شهرهای استان موثر واقع شده و درآمد و ثروتی را برای بجنورد ایجاد کند.

چرا نباید استان گذرگاه مرزی داشته باشد؟

وحیدی با بیان اینکه شهر بجنورد باید محور تمام مبادلات استانی باشد، بر ایجاد جاده های ترانزیتی و گذرگاه مرزی با ترکمنستان تأکید کرد و گفت: چرا باید خراسان شمالی تنها استانی باشد که با وجود داشتن مرز خارجی،  گذرگاه مرزی نداشته باشد در حالی که ایجاد آن می‌تواند کانون تولید ثروت و درآمد برای مردم استان باشد.
وی همچنین بر جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری باید قابلیت ها را ایجاد کرده و با تضمین سود سرمایه گذاری، بستر ارتقای رفاه اجتماعی را برای مردم فراهم کند.

خدمت به مردم، محور کار مجلس و شوراها است

دیگر منتخب مردم بجنورد برای مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در کمک به شهرداری و شورای شهر کوتاه نمی‌آییم، اظهار داشت: کمک به نمایندگان مردم خواسته خود آنهاست زیرا مسیر حرکت شورا و مجلس برای خدمت به مردم یکی است.
سیدمحمد پاکمهر با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، خدمت کردن به مردم هنر است، بر اتحاد و انسجام بیشتر اعضای شورا به عنوان محور خدمت تاکید و اظهار داشت: شورا باید محور تصمیم گیریهای مردمی باشد.
وی با بیان اینکه نباید نقص ها را بزرگنمایی کنیم، افزود: در صورتی که صدا و سیماو رسانه های استان به بیان نقصی می پردازند باید در کنار آن موارد مثبت را نیز به خوبی بیان کنند.
پاکمهر مشکل امروز مردم را تأمین معیشت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی آنان نیست.

وی بر حمایت بیشتر از سرمایه گذاران نیز تاکید کرد و گفت: نباید به سرمایه‌گذار به عنوان طعمه نگاه کرده و وی را در بروکراسی اداری گرفتار کنیم چرا که سرمایه‌گذاری در استان می‌تواند توسعه را به معنای واقعی رقم بزند.
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این نشست خواستار بازنگری در قوانین شهرداری ها و بودجه سال ۹۹، هوشمندسازی مرکز استان و ایجاد زیرساخت های هوشمند، ایجاد درآمد پایدار به عنوان یکی از دغدغه‌های امروز، تاسیس صندوق بیمه همگانی و تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری شد.
مهدی محمدی با اشاره به بند «و» ماده ۵۵ قانون اساسی،  مربوط به طلب شهرداری ها از ادارات، گفت: در حال حاضر بزرگترین بدهکار شهرداری، خود وزارت کشور است که به هیچ وجه برای پرداخت طلب خود تمکین نمی کند.
شهر بجنورد ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.