سرگرد یاسر قدیمی، جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بسته های غذایی از امروز توسط گروه های جهادی بسیج در بخش های راز، غلامان و جرگلان توزیع می شود، افزود: کمیته شناسایی و پایش قرارگاه مواسات شهرستان تاکنون ۳ هزار خانوار نیازمند روستایی و آسیب دیده از کرونا را شناسایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر بسته غذایی ۳.۵ میلیون ریال است، تصریح کرد: این بسته ها  شامل برنج، روغن، گوشت، رب و ماکارونی است.

فرمانده سپاه رازوجرگلان در خصوص چگونگی شناسایی خانواده های نیازمند، اظهار داشت: این خانواده ها از طریق معرفی معتمدان  و فرماندهان حوزه بسیج هر منطقه شناسایی شده اند که برنامه‌هایی در خصوص توزیع بسته‌های معیشتی به صورت مختلف در زمان‌های دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کرده و فرموده بودند «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم».

ایشان افزوده بودند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم».

براین اساس، قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مومنانه در همه شهرستان ها تشکیل شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.