نیروی انتظامی اعلام کرده است که تدابیر لازم اندیشه شده تا از ازدحام در مراکز تعویض پلاک پیشگیری شود، بر این اساس پذیرش افراد بر اساس شماره های زوج و فرد انجام می شود و علاوه بر آن، افراد برای گرفتن خدمات، نوبت دهی می شوند تا در ساعت مقرر در مراکز حضور یابند.

یک روز معطلی برای کار ۲۰ دقیقه ای

یکی از شهروندان بجنورد در این باره گفت: برای تعویض پلاک باید ساعت پنج، ۶ صبح به مرکز مراجعه کنی و تمام روز را معطل کاری شوی که تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.  

 برای تعویض پلاک باید ساعت پنج، ۶ صبح به مرکز مراجعه کنی و تمام روز را معطل کاری شوی که تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز داردعلی فیروزه اظهار داشت: تدابیر مسوولان در حد صفر است، در این روزهای کرونایی، مردم هجوم آورده اند و برای تعویض پلاک، صف تشکیل داده اند، این در حالی است که به علت کرونا، همین مراکز تعطیل شد و اکنون تمام تقاضا یک جا، باید پاسخ داده شود.  

وی افزود: کرونا سبب تعطیلی مراکز شد و اکنون صف ها در این مراکز، عاملی برای نیشخند کرونا به مردم شده است.  

یکی دیگر از مراجعه کنندگان هم از نحوه خدمات رسانی گلایه کرد و گفت: دیروز برای تعویض پلاک به مرکز مراجعه کردم، جمعیت به حدی زیاد بود که سالن کوچک، به سرعت پر شد، مردم در حیاط و برخی هم در خیابان ساعت ها در انتظار ماندند.  

وی افزود: دیروز معطلی ها و انتظار طولانی مردم را کلافه کرد و علاوه بر آن، بارش باران سبب شد تا مردم دچار زحمت شوند، با بارش باران، در سالن مرکز را بستند و دیگر کسی را به داخل راه ندادند، مردم در زیر باران خیس شدند.

نیاز به افزایش غرفه 

یکی دیگر از شهروندان بجنورد هم گفت: مرکز تعویض پلاک، در روزهای عادی هم همیشه شلوغ و پرازدحام بود و اکنون که پس از دو ماه تعطیلی، بازگشایی شده، این شلوغی ها، جای خود دارد.  

علی علی یاری افزود: مسوولان در این روزهای کرونایی، باید تدبیر و فکری داشته باشند، باید تعداد غرفه ها در مرکز تعویض پلاک را زیاد کنند.

وی اظهار داشت: هر چند افزایش تعداد غرفه ها به صورت دائم، مورد نیاز بجنورد است اما انتظار می رود در این روزها به صورت موقت، یک غرفه به شمار غرفه های مرکز تعویض پلاک افزوده شود.

این شهروند بجنوردی افزود:  مراجعه کننده به  مرکز تعویض پلاک در بجنورد زیاد است از این رو باید شمار غرفه ها در این مرکز افزایش یابد.

مدیر موسسه راهگشا خراسان شمالی در این باره گفت: مراکز تعویض پلاک، حدود ۲ ماه تعطیل بوده و تمام تقاضاها در این مدت، بر روی هم انباشته شده از این رو مراجعه کننده زیاد است.  

سرهنگ هادی داوودی اظهار داشت: با تدابیر که داریم، امروز مشکلات کمتر شده است.

ا تدابیر که داریم، امروز مشکلات کمتر شده است از امروز، مراجعه کننده ای که زمان نوبتش طولانی است، مکلف کرده ایم که در ساعت مقرر در مرکز حضور یابد

وی خاطرنشان کرد: در مرکز استان،  خدمات تعویض پلاک در سه غرفه انجام می شود و روزانه حدود ۱۰۰ مراجعه کننده، برای تعویض پلاک خدمت می گیرند.  

سرهنگ داوودی در باره افزایش تعداد غرفه ها در مرکز تعویض پلاک بجنورد گفت: در این باره، درخواست ما هم افزایش یک غرفه در مرکز تعویض پلاک بجنورد است اما این امر باید با موافقت تهران انجام شود.  

مدیر موسسه راهگشا خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از علت های افزایش مراجعه کننده در مرکز تعویض پلاک مرکز استان، این است که تعویض  پلاک ناوگان سنگین تنها در این شهر قابل انجام است.  

فعالیت ۵ مرکز تعویض پلاک در خراسان شمالی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی هم گفت: فعالیت پنج مرکز تعویض پلاک خودرو، در این استان، پس از تعطیلات کرونایی، از شنبه هفته جاری،  به صورت زوج و فرد آغاز شده است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار داشت: در این استان، پنج مرکز تعویض پلاک خودرو در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم و آشخانه فعال است و شهروندان در شهرهایی که این مراکز در آن دایر نیست، به نزدیک ترین محل، مراجعه می کنند.  

وی افزود: بازگشایی مراکز تعویض پلاک خودرو، با رعایت پروتکل بهداشتی انجام می شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، پذیرش افراد به صورت شماره های زوج و فرد پلاک خودروها انجام می شود و افراد باید قبلا، پذیرش شده و نوبت دهی شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: در غرفه ها هم به غیر از فروشنده و خریدار، فرد دیگری اجازه ورود ندارد،  افراد مکلف هستند که تمام پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از دستکش و ماسک را رعایت کنند و حتما از وسایل شخصی خود همچون خودکار استفاده کنند.

در غرفه ها هم جز فروشنده و خریدار، فرد دیگری اجازه ورود ندارد،  افراد مکلف هستند که تمام پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از دستکش و ماسک را رعایت کنند

وی افزود: مراکز تعویض پلاک خودرو در استان، روزانه ضدعفونی می شود تا مشکلی به لحاظ بهداشتی ایجاد نشود.

سرهنگ اسپیدکار خاطرنشان کرد: افرادی که مهلت اعتبار وکالت‌نامه‌هایشان به پایان رسیده، باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: توصیه می شود افرادی که نیاز ضروری برای تعویض پلاک خودرو ندارند، این اقدام را به روزهای آتی موکول کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.