مجید گریوانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از چند سال پیش پیگیر تامین خودرو آبرسان برای مهار آتشسوزی های نفتکش های عبوری از مرکز استان هستیم و از آن موعد سه استاندار آمده و هر سه دستور تامین آن را داده اند، اما هنوز خواسته ما برآورده نشده است.

وی افزود: قرار بوده است این خودرو را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، به آتش نشانی مرکز استان واگذار کند اما در پیگیری هایی که در زمان استاندار فعلی انجام شد، به ما اعلام کردند که تنها تانکر حمل آب قابل واگذاری است و نمی توانیم کشنده را به شما تحویل دهیم.

وی گفت: تانکر ۳۰ هزار لیتری تحویل شده، بدون خودرو کشنده، برای ما به هیچ عنوان کارآیی ندارد و قابل استفاده نیست، در وضعیت موجود، تجهیزات آتش نشانی مرکز استان پاسخگو نیست و در صورت حادثه، باید تسلیم آتش شد.

گریوانی اظهار داشت: برای مهار مایعات دچار اشتعال، باید آب به میزان زیاد به محل حمل شود، اکنون تنها  هفت خودرو حمل آب، هر کدام به ظرفیت ۶ هزار لیتر در اختیار آتش نشانی بجنورد است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد خاطرنشان کرد: اگر حادثه ای اتفاق بیفتد و آب مورد نیاز تمام شود، تا آبگیری مجدد مخزن ها، آتش دوباره شعله کشیده و مهار آن غیرممکن می شود.

گریوانی افزود: بر اساس آنچه شرکت نفت استان اعلام کرده در هر شبانه روز، ۲۴ دستگاه تانکر حمل سوخت از مرکز استان گذر می کند یعنی هر ساعت، یک بمب سیار ۳۰ هزار لیتری سوخت را از شهر گذر می دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد گفت: اخیرا  ۲ حادثه واژگونی تانکر سوخت در جاده های پیرامونی شهر بجنورد رخ داده و البته خطر از بیخ گوش شهروندان گذشته است، شانس یار بوده که تانکر دچار آتش سوزی نشده است.

خراسان شمالی در دالان ارتباطی شرق به شمال کشور قرار گرفته و روزانه هزاران خودرو از این استان عبور می کنند که بخشی از آن تانکرهای حامل مواد شیمیایی مانند آمونیاک، چسب مایع، بنزین و مانند آن است که عمدتا از داخل شهر بجنورد و دیگر شهرهای استان می گذرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.