مهری هاشمی دوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همچنین بارندگی فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است اظهار داشت: در فروردین ماه سال ۹۸، ۹۹.۸ میلی متر و در فرودین ماه امسال، ۹۴.۷ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است.

 وی گفت: همچنین بارندگی های سال زراعی از یکم مهرماه سال ۹۸ تا ۳۱ فروردین ماه امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

هاشمی دوین افزود: در اسفند و فروردین ماه شاهد بارش های خوبی در سطح شهرستان بوده ایم که به همراه رگبار و بارش های پراکنده بوده است.

در سال زراعی ۹۸، سطح ابلاغی جو آبی چهار هزار و ۴۰۰ هکتار و جو دیم ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار بود که چهار هزار و ۲۸۰ هکتار جو آبی و پنج هزار و ۷۵۰ هکتار جو دیم در شیروان کشت شد.

همچنین ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان زیر کشت پاییزه گندم رفته که ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن آبی است و از این سطح ۲ هزار و ۵۰ هکتار زیر پوشش آبیاری بارانی قرار گرفته است.

۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از گندمزارهای شهرستان دیم است.

 این شهرستان قطب تولید جو در خراسان شمالی است به طوریکه ۲۰ درصد سطح زیر کشت جو آبی و ۳۵ درصد جو دیم استان مربوط به این شهرستان است.

بارش های بهاری بویژه اسفند و فروردین ماه تاثیر زیادی رویش کشتزارها بویژه غلات و حبوبات دارد.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.