علیرضا گلرخ در گفتگو با مهر عنوان کرد: از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) بارش‌های پراکنده آسمان خراسان شمالی را در بر می‌گیرد.

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربری خراسان شمالی از گسترش بارش‌ها در روز پنج شنبه خبر داد و گفت: بارش باران همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: این سامانه اغلب نقاط استان به ویژه غرب، جنوب و بخش‌هایی از مرکز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیش‌بینی موج بعدی بارش‌ها نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده است.

این کارشناس هواشناسی از جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد و گفت: روند افزایش دما تا روز پنج شنبه ادامه دارد و از روز جمعه کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

علیرضا گلرخ تصریح کرد: با توجه به ناپایداری شرایط جوی از کشاورزان درخواست می‌شود از انجام هرگونه محلول‌پاشی و سم‌پاشی خودداری کنند.

وی نسبت به استقرار کندو و چرای دام در ارتفاعات و مسیل‌ها هشدار داد و بیان کرد: از چرای دام تازه واکسینه در شرایط بارش نیز باید جلوگیری شود.

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی خراسان شمالی گفت: پرورش دهندگان ماهی در استان نسبت به کنترل ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی و ممانعت از مسدود شدن دریچه‌ها اطمینان کسب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.