حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در نشستی با  اصحاب رسانه اظهار داشت: در این صورت است که شاهد سیاستی صادقانه، اقتصادی سالم و فرهنگی آسیب ناپذیر خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه تحلیل رسانه ها از رخدادها باید عالمانه و مردمی باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که انحصار تحلیل وقایع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از طبقه گوشه‌گیر روشنفکر گرفته شد، به گونه ای که هم اکنون شاهد بلوغ سیاسی و فکری در بین همه مردم هستیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه جهاد رسانه ای کمتر از جهاد فیزیکی نیست، گفت: شناسایی و تحلیل رخدادهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و به دنبال آن پرورش نهال امید در جامعه از رسالت های بسیج رسانه است.

حجت الاسلام بعقوبی افزود: طبقه به اصطلاح روشنفکر نگاهی محدود به وقایع دارد که در این بین رسانه ها باید از مردم و برای مردم، تحلیل هایی واقع بینانه و صادقانه ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی رخدادها و رخنه های فرهنگی و سیاسی در جامعه انقلابی آغاز کار یک رسانه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با گذشت زمان و نفوذ رسانه های بیگانه در جامعه، برخی از  انقلابیون و جهادگران دچار سستی و رخوت شده و به تعبیری به افرادی سازش پذیر تبدیل می شوند که در این بین اصحاب رسانه باید به شکلی میدانی به دنبال کشف دلایل انحراف فکری آنها باشند.

وی افزود: در حقیقت رسانه های بیگانه هم اکنون با پنهان کردن جلوه های امیدبخشی و وارونه نشان دادن واقعیات در پی نفوذ به اندیشه ها و باورها هستند به گونه ای که امروزه برخی از آنها سکولاریزم را نه به معنای جدایی دین از سیاست، بلکه جدایی دین از انقلاب معنا می کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه جوانان پیشگام شکستن محاصره فکری بیگانه هستند، گفت: بسیج رسانه ها به همت جوانان انقلابی باید این محاصره های فکری بیگانه را بشکند و بعد از آن رسالت ویژه خود در پرورش نهال امید به آینده را در جامعه بجا بیاورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به طرح مواسات که باید به عنوان فرهنگی دینی در جامعه حفظ شود، افزود: اگرچه کرونا بد و منحوس است ولی کار کریمانه مواسات بسیار زیبا است زیرا در این طرح همه نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا از کارگر ساختمان گرفته تا مستاجر واحد صنفی و بیمار صعب العلاج شناسایی و زیر چتر حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در استان 

مسوول بسیج اقشار در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده استان توزیع خواهد شد که ۶ هزار و ۵۰۰ بسته توسط سپاه و مابقی به وسیله کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهیه شده است.

عین الله حاتمی با بیان اینکه سپاه بسیار قبل تر از شیوع کرونا در خراسان شمالی، اولین نشست های زیستی را برای جلوگیری از ورود این ویروس برگزار کرده بود، افزود: در مبادی ورودی استان ۳۱ مرکز تب سنجی با همت بسیجیان و جهادگران مستقر شد که بیش از ۱۸۰ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند و ۶ هزار نفر از موارد مشکوک برای انجام آزمایش ها به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان در کمیته پایش قرارگاه مواسات به شکلی دقیق صورت خواهد گرفت، افزود: همه نیازمندان بعد از اینکه توسط دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند در بانک اطلاعاتی قرارگاه مواسات قرار می گیرند به گونه ای که این نیازمندان بعد از دریافت کمک از سوی یک نهاد، از لیست نیازمندی ها خارج شوند.

در پایان این نشست از مهدی اکرامی، مسوول سابق بسیج رسانه خراسان شمالی، قدردانی و محسن امیری به عنوان مسوول جدید بسیج رسانه استان معرفی شد. 

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.