دکتر سیدمحمدمهدی احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۱۹۰ فقره پرونده تخلف بهداشتی، به مراجع قضایی ارجاع داده شد و متخلفان، بیش از ۷۰۳ میلیون ریال جریمه شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت: سال گذشته، ۴۷ هزار و ۸۸۰ نوبت، بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این بازدیدها، ۱۱۹ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم فرآورده غیربهدشتی کشف و ضبط شده و ۲۲ هزار و ۶۳۹ کیلوگرم فرآورده معدوم شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در این مدت، ۲۱ هزار و ۸۰۲ کیلوگرم فرآورده های غیربهداشتی ضبطی در کشتارگاه های دام  و ۱۵۴ هزار و ۹۱ کیلوگرم در کشتارگاه های طیور استان ضبط شده است.

به گفته وی، سال گذشته، بیش از ۵۳ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۸۱۵ راس دام سنگین در کشتارگاه ها کشتار و ۲ هزار و ۱۹۶ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با کشتار بیش از ۱۵ قطعه مرغ در کشتارگاها، بیش از ۳۱ هزار ت گوشت مزغ استحصا شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: سال گذشته، بیش از ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار رأس انواع دام تحت پوشش بوده که نسب به سال ماقبل ۹ درصد افزایش  دارد  و بیش از ۱۰۴  درصد پیش بینی سالانه محقق شده است.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۹۲ هزار راس دام سبک، سنگین و تک سمی علیه ۲ بیماری مهم شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز (تب مالت مایه کوبی شدند.

احمدی، واکسیناسیون ۱۶ هزار و  ۴۶۷ قلاده سگ علیه هاری، انجام ۱۰ هزار و ۵۵۲ نوبت سر تست سل گاوی و ۳۹۲ تست مشمشه تک سمیان را از اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام ها، سمپاشی و حمام دادن بیش از ۳۶۷ هزار  راس دام و بیش از ۲۰۵ هزار مترمربع اماکن دامی انجام شده است.

در خراسان شمالی سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.