امین قربانی شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه خواهد یافت و مردم نباید هیچ نگرانی بابت کمبود یا گرانی این اقلام داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقلام مختلف به اندازه نیاز استان تامین شده است، تصریح کرد: حدود ۹۰ تن برنج پاکستانی، با قیمت مصوب در بازار عرضه می شود که از طریق فروشگاه های زنجیره ای و اینترنتی انجام می شود.

وی افزود: برای تنظیم بازار استان، بیش از ۵۷۰ تن برنج هندی نیز با قیمت حداکثر هر کیلوگرم ۸۰ هزار ریال در بازار توزیع می شود که البته قیمت این محصول با تصمیم استان، قابل کاهش است.

قربانی اظهار داشت: ۲۸۸ تن گوشت منجمد مرغ نیز با قیمت ۱۲۰ هزار ریال در هر کیلوگرم، از امروز در بازار توزیع می شود و البته با توجه به اینکه قیمت این محصول از قیمت گوشت گرم مرغ بیشتر است، احتمال می رود مردم از خرید آن استقبالی نداشته باشند.

وی افزود: ۱۷۳ تن گوشت منجمد قرمز، هم در بازار شهرستان های مختلف استان، توزیع می شود که قیمت این محصول برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم، ۴۲۰ هزار ریال است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۵۷۷ تن شکر با قیمت مصوب ۴۹ هزار و ۷۰۰ ریال در بسته های ۹۰۰ گرمی، برای مصرف خانوار توزیع می شود.

وی گفت: ۵۷۷ تن روغن خوراکی هم با قیمت مصوب سازمان حمایت، توزیع می شود و علاوه بر آن، ۷۶۵ تن خرمای مضافتی و ۲۸۸ تن خرمای کبکاب در بازار استان توزیع می شود که قیمت خرما هنوز مشخص نشده است.

قربانی گفت: پیش بینی های لازم برای جلوگیری از ایجاد و تشکیل صف در شهرستان ها اندیشه شده است و تلاش داریم تا مراکز توزیع، گسترده باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:  مایحتاج مردم در قالب تنظیم بازار، در مرکز استان در بیش از ۱۹۰ نقطه توزیع می شود، در این زمینه اولویت با فروشگاه های زنجیره ای و فروش اینترنتی است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و میزان مصرف سالانه شکر در این استان، ۲۸ هزار تن و برنج ۳۵ هزار تن است و نیز سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که بخش قابل توجهی از آن از طریق دیگر استان ها تامین می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.