مهدی خانلقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این امر به منظور ترویج فرهنگ در حفظ و نگهداری منطقه ذخیره گاه زیست کره جهانی انجام شد.

وی با اشاره به منطقه گردشگری و پاکسازی چشمه گفت: زباله‌ها از اصلی‌ترین عامل تهدید محیط زیست محسوب می شود و مقوله عدم رهاسازی زباله در طبیعت باید به صورت یک فرهنگ توسط تمام اقشار اجرا شود.

خانلقی هدف از انجام چنین برنامه هایی را ایجاد حساسیت و برانگیختن حس مسوولیت اجتماعی مردم در برابر مسائل محیط زیست دانست و اظهار امیدواری کرد: همه با حفاظت از آن به تحقق رویاهای همه انسان ها و حتی آیندگان کمک کنیم و محیط زیست سالمی و عاری از آلودگی و بدون زباله داشته باشیم.

گلیل و سرانی که چشمه کزکزوک در آن این منطقه واقع شده به عنوان سیزدهمین «زیست کره» کشور ۲۰ مردادماه سال ۹۷ به تایید نهایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)  رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ثبت شد.

گلیل و سرانی در ۶۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار دارد. این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال»، ۲۷ تیرماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.