محمد غلام زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از مجموع کل بیمه شدگان این صندوق در سال گذشته، ۲۷۸ نفر خانم بودند اظهار داشت: ۳۰ درصد بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزی، روستاییان و عشایر شیروان خانم هستد که میانگین کشوری بانوان در صندوق ۱۸ درصد است و این شهرستان در جذب بیمه بانوان بالاتر از میانگین استان و کشور است.

وی از راه اندازی کمپین روستای بدون کرونا خبر داد و افزود: تمامی کشاورزانی که عضو این صندوق هستند چنانچه درگیر بیماری کرونا شوند با ارسال عدد ۵ به شماره ۳۰۰۰۲۷ تسهیلات و مساعدت هایی از سوی این صندوق به آنان اعطا می شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با اشاره به افزایش حق بیمه صندوق در سال جاری گفت: اینک بالاترین سطح درآمدی برای هر فرد بیمه شده که سالانه باید پرداخت کند، هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال سهم و کمک دولت است و پایین ترین سطح پرداختی هر فرد سالانه، سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

به گفته وی در سال های اخیر میانگین سن عضویت در این صندوق کاهش یافته و از ۵۰ به ۳۵ سال رسیده است که البته بسیاری هم زیر ۳۰ ساله خود را بیمه کرده اند که نشان دهنده اعتماد آنان به صندوق است.

۹ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان شیروان عضو صندوق روستایی عشایری هستند که از این تعداد ۳۰۰ نفر مستمری بگیر شامل(از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده) هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.