محمدرضا قهرمانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته استقبال خوبی از صنایع دستی این شهرستان صورت گرفت و ۲۰ پروانه تولید انفرادی در این رشته صادر شد.

وی گفت: با توجه به استقبال خوب صنایع دستی و متقاضیان این حوزه، سقف تسهیلات برای هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد هشت و ۱۲ درصد و بازپرداخت پنج ساله است.

قهرمانیان در خصوص استقبال از برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی افزود: مشارکت هنرمندان و  استقبال مردم از این گونه نمایشگاه ها در استان زیاد است که در گذشته با برگزاری آن روزانه، پنج هزار نفر از صنایع دستی بازدید می کردند بطوریکه سالانه ۴۰۰ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در استان صادر می کردیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به آموزش تخصصی رشته های صنایع دستی به به صنعتگران گفت: اکنون ۳۵۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی این شهرستان هم از خدمات بیمه برخوردارند.

به گفته قهرمانیان سال قبل ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی این استان پرداخت شد که برای ۱۱۸ نفر شغل ایجاد کرد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، سفره کردی و سفالگری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.