حبیب یزدان‌پناه در گفت و گو با مهر اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و کمیته گردشگری ذیل این ستاد که در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تشکیل شد، تمامی اماکن گردشگری و تاریخی تعطیل شدند و تأسیسات گردشگری فعالیت خود را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای حوزه گردشگری با شیوع کرونا دچار آسیب شدند افزود: همکاری خوبی از سوی فعالان این حوزه در راستای اجرای دستور العمل‌های ابلاغی در استان انجام گرفت که توصیه می‌کنیم مردم نیز به‌جای لغو سفر، با توافق با آژانس‌ها، هتل‌ها و سایر تأسیسات گردشگری، سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند تا بعد از مهار کرونا و در یک فرصت مناسب به خراسان شمالی سفر و خدمات گردشگری را دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان این‌که تلاش شده در فضای مجازی، جاذبه‌های گردشگری معرفی شود اضافه کرد: در شرایطی که به مردم توصیه شده در خانه بمانند،، بستر تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های استان در فضای مجازی را فراهم کردیم و کرونا باعث شد تا حجم بسیاری از تولید محتواها در قالب فیلم، عکس، کلیپ، ویدئو و… به مردمی که نمی‌توانند سفر کنند از این طریق ارائه شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: از جمله این بسترها سایت www.nkchto.ir و صفحه اینستاگرام با نشانی nkh_cthh است.

وی افزود: مسابقه‌ای نیز برای هم‌استانی‌ها طراحی شده تا علاوه بر سرگرمی با فرهنگ و آئین‌های اقوام مختلف استان آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه موضوعات این مسابقه را بازسازی آئین‌های نوروزی اقوام خراسان شمالی، اجرای موسیقی محلی به‌صورت خانوادگی، پخت و معرفی غذاهای محلی، تولید صنایع‌دستی استان به صورت خانوادگی و اجرای ترانه‌ها و خاطرات اقوام استان عنوان کرد.

وی با ذکر این نکته که افراد تا ۲۰ فروردین فرصت شرکت در این مسابقه را دارند خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند، آثار خود را به آدرس اینستاگرامی nkh_cthh و یا به شماره ۰۹۰۵۴۲۴۷۹۷۸ در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.