دکتر اسحاق ایلدر آبادی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اعلام نتایج آزمایش مثبت هر بیمار، اطرافیان وی نیز شناسایی و از آنان تست کرونا گرفته می شود که این امر سبب افزایش نمونه های آزمایش و به همان نسبت افزایش شناسایی افراد مبتلا می شود.
وی افزود: با وجود آمار بالای مبتلایان به کرونا در شهرستان نسبت به دیگر شهرستانها، میانگین بستری بیماران کرونا در اسفراین پایین تر از استان است.
ایلدرآبادی گفت: از ابتدای فروردین تاکنون به طور میانگین تنها ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری شده و بقیه به صورت سرپایی و یا در منزل دوره درمان را گذرانده اند.
وی افزود: امروز، سه شنبه، دوازدهم فروردین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اسفراین نسبت به دیروز تغییری نکرده و در همان عدد ۷۴ مانده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: بخش زیادی از موارد جدید شناسایی شده، از بیماران سرپایی هستند که در قرنطینه خانگی دوره درمان خود را می گذرانند.
وی افزود: هم اکنون ۱۲بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین بستری هستند که از این تعداد ۳ بیمار مثبت قطعی و بقیه مشکوک به کرونا هستند.
دکتر ایلدرآبادی گفت: ۷ بیمار بعد از بهبودی در نقاهتگاه بیمارستان، در بلوک زایمانی نگهداری می شوند و تاکنون ۳۰ نفر از مبتلایان کرونا در این شهرستان بهبود یافته و مرخص شده اند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفرابن در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.