عیسی برجی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش از این سپاه اقدام به ایجاد یک بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تحتخوابی در محل نمایشگاه بین المللی استان، در مجاورت بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد کرده بود، اظهار داشت: بیمارستان صحرایی جدید نیز با استفاده از تخت های نظامی در محل مرکز آموزش سپاه در منطقه علی آباد بجنورد راه اندازی شده است.
وی افزود: این بیمارستان های صحرایی برای گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی استفاده می شود که بیماران پس از طی مراحل درمانی و بهبودی در بیمارستان، ایام نقاهت خود را در بیمارستان صحرایی می گذرانند.
وی با بیان اینکه تاکنون از بیمارستان های صحرایی ایجاد شده سپاه استفاده نشده است، اظهار داشت: این فضاها زمانی به کارگیری می شود که ظرفیت فضاهای بیمارستانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان تکمیل شده باشد.  
مسوول جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: این بیمارستان صحرایی با تلاش بسیجیان گردان امام علی(ع) و یگان امنیت سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ایجاد و تمامی امکانات مورد نیاز در آن فراهم شده است.

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد به عنوان مرکز قرنطینه بیماران کرونایی مرکز استان خراسان شمالی فعالیت می کند.

برجی با بیان اینکه سپاه استان تاکنون ۱۲۷ تخت برای افزایش ظرفیت بیمارستان امام حسن (ع) کمک کرده است، گفت: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی به تخت بیشتر، آمادگی لازم برای پاسخ به این نیاز وجود دارد و علاوه بر تخت، دیگر تجهیزات مورد نیاز نیز ارسال شده است.

وی در خصوص احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در دیگر شهرستان های استان گفت: تاکنون فضاهای بیمارستانی موجود پاسخگوی نیاز شهرستان های استان بوده است اما با توجه به افزایش بیماران هم اکنون ۲ سالن ورزشی در شهرستان های اسفراین و شیروان نیز هر کدام به ۱۰۰ تخت تجهیز شده که این فضاها نیز برای دوران نقاهت بیماران در نظر گرفته شده است.
خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا ظهر امروز - شنبه- ۲۹۳ تن در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰ تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.