سرهنگ اسماعیل فرجی روز یکشنبه‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی با تلاش بسیجیان گردان امام علی(ع) و یگان امنیت سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ایجاد شد.

وی افزود: بیمارستان صحرایی در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد راه اندازی و تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

وی گفت: تمامی امکانات مورد نیاز در آن ایجاد و توسط نیروهای سپاه ضد عفونی نیز شده است.

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد به عنوان مرکز قرنطینه بیماران کرونایی مرکز استان خراسان شمالی فعالیت می کند.

سرهنگ فرجی با بیان اینکه سپاه استان تاکنون ۱۰۰ تخت برای افزایش ظرفیت بیمارستان امام حسن (ع) کمک کرده است، گفت: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی به تخت بیشتر، آمادگی لازم برای پاسخ به این نیاز وجود دارد.

وی در خصوص احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در دیگر شهرستان های استان گفت: تاکنون فضاهای بیمارستانی موجود پاسخگوی نیاز شهرستان های استان بوده است و درخواستی در این خصوص نداشته ایم اما در صورت افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و درخواست دانشگاه علوم پزشکی، سپاه آمادگی لازم برای افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی دیگر مناطبق را نیز دارد.

سرهنگ فرجی اظهار داشت: بیمارستان صحرایی معمولا برای گذراندن دوران نقاهت بیماری استفاده می شود و بیماران پس از بهبودی در این فضا دوران نقاهت خود را می گذرانند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مبتلایان بیماری کرونا در این استان تا روز شنبه - امروز - به ۴۶ نفر رسیده است که مرگ ۶ نفر نیز بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.