روح الله حسین پور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه  مسیر اصلی ورودی به این شهرستان، تنگه ترکمن است، اظهار داشت: محورهای مرزی تازه قلعه به دربند، امانلی به خرتوت، راز به پیربز و پشنده، آیرقایه به قازانقایه کاملا بسته شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت رازوجرگلان با شهرستان های دیگر استان متفاوت است، خاطرنشان کرد: اگر ویروس کرونا در این شهرستان شیوع گسترده ای پیدا کند به علت نبود بیمارستان و پزشک متخصص شرایط بحرانی خواهیم داشت.

حسین پور با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم مهم ترین اولویت در شهرستان است، تصریح کرد: با افراد متخلفی که برگزاری برنامه ها و تجمعاتی که سلامت مردم را به خطر می اندازند و این محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

فرماندار رازوجرگلان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان باید به ناظران خود اعلام کند که تا اطلاع ثانوی هیچ پیمانکار غیربومی به شهرستان و روستاها این منطقه مراجعه نکند، زیرا اجازه ورود داده نخواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این گستره در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا روز جمعه شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۸۰ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۲۷ نفر رسیده است.

شهرستان راز و جرگلان با ۷ بیمار، کمترین مبتلایان استان به کرونا را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.