علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان محلول برای گندزدایی مکان های دامداری و محله های زندگی عشایر بوده است که در ۷۸ محله عشایری در سه شهرستان مراوه تپه، گنبد و کلاله توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع محلول ضدعفونی توسط چهار اکیپ حاضر در منطقه انجام می شود، گفت: اینک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری شیروان در منطقه قشلاقی مراوه تپه استان گلستان ساکن هستند که ۱۸۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه هزینه تهیه محلول های ضدعفونی از محل ستاد مقابله با بیماری کرونا در شیروان تامین شده، افزود: به هر خانوار عشایری بسته به شمار دام آنها بین پنج تا ۱۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده داده می شود.

 رییس اداره امور عشایری شیروان ضمن اشاره به فعال کردن ستاد کرونا برای عشایر شیروان در مراوه تپه گفت: طبق گزارش های دریافتی در بین عشایر یک نفر مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شده که از خویشاوندان و مهمانان عشایر و از سایر استان ها بوده است.

ابراهیمی افزود: به عشایر توصیه می شود ضمن رعایت نکات بهداشتی از پذیرش مهمان از سایر استان ها و شهرستان ها خودداری کرده و تا اطلاع ثانوی از مکان های خود جابه جا نشوند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.