محمدرضا موفق روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در فروشگاه های استان، اقلام مختلف بهداشتی مورد نیاز مردم در این روزهای کرونایی، موجود است و به نسبت، نیازها مرتفع شده است و شاهد فضای آرام هستیم.

وی افزود: البته هنوز نیازمندی ها وجود دار و تلاش داریم تا برای رفع آن، اقدام کنیم.

موفق، تامین الکل را یکی از مشکلات تولید محلول های ضدعفونی کننده در استان عنوان کرد و گفت: تا کنون ۲۰ هزار لیتر الکل و محلول های الکلی وارد استان شده و در شبکه مردمی و شبکه دولتی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است یک محموله ۵۰ هزار لیتری الکل، از ارمنستان تامین و وارد استان شود که این محصول  قرار است برای مصارف صنایع و تولید محلول های ضدعفونی به واحدهای تولیدی، تحویل شود.

مسئول کمیته اقتصادی تامین ،تولید و توزیع ستاد بحران خراسان شمالی افزود: با پیگیری های اتاق بازرگانی استان هم ۱۰۰ هزار لیتر الکل قرار است وارد استان شود. 

وی با بیان اینکه کارخانه الکل آساک در فاروج  از فردا وارد مرحله تولید می شود گفت: در مرحله اول، قرار است روزانه هزار تا هزار و ۳۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در انی واحد تولیدی، تولید شود البته این میزان در روزهای آینده تا سه هزار و ۵۰ لیتر، افزایش می یابد. 

موفق اظهار داشت: با آغاز تولید در این کارخانه، بخش قابل توجهی از نیاز استان رفع می شود. 

به گفته وی تا کنون حدود ۱۰۰ هزار جفت دستکش لاتکس، با همکاری و پیگیری اتاق بازرگانی استان، وارد شده است و کارخانه تولید دستکش فریزری در شیروان هم در چند روز آتی به بهره براری می رسد.

مسئول کمیته اقتصادی تامین ،تولید و توزیع ستاد بحران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید در این کارخانه، روزانه ۱۶۰ هزار جفت دستکش فریزری است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۸۹ نفر در حال حاضر رسیده و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس نیز به ۱۹ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.