از قدیم گفته اند هر رفتی، آمدی دارد و معلوم است وقتی پای در بیرون خانه بگذاری و از کرونا استقبال کنی، پای کرونا هم به خانه ات باز می شود.  

این روزها که کرونا در کوچه و خیابان جولان می دهد، مسوولان به صورت مداوم توصیه می کنند که مردم در خانه بمانند تا در امان باشند، توصیه ها دیگر رنگ التماس گرفته است اما گویا مردم گوششان بدهکار نیست.

کرونا که دیروز در جهشی هولناک، به فاصله پنج روز آمار مبتلایان خود در خراسان شمالی را از یک نفر به ۱۶ نفر رسانده بود، امروز ۲۳ مبتلای قطعی و یک درگذشته، روی دست این استان گذاشته است و مسوولان درمانی استان بر این باورند که افزایش ترددها در این جهش بی تاثیر نبوده است.

کرونا دیروز جان یک نفر را در استان گرفته است. اما کرونا به دنبال انسان های مرده نیست، به دنبال تن های سالم است که دمی در آن به غارت و یغما بپردازد و نفس ها را به شماره اندازد.

کرونا دنبال درهایی است که به بهانه عروسی و یا عزا باز است، وارد می شود تا در جمع افراد، دلی از عزا درآورد.

در غفلت و بی توجهی مردم، پا در منزل که بگذارد، در ریه ها جا می گیرد، پا را بر روی قفسه سینه ها گذاشته و فشار می آورد، آنقدر که نفس به شماره بیفتد.

در این میان، اجتماع ها، کمینگاه این ویروس مخوف است اما گویا مردم بی خیال نقشه های کرونا و توصیه های موکد در خانه ماندن و بی اعتنا از ترسیدن و گوش دادن، کار خود را می کنند.

به ظاهر از دست دادن با یکدیگر امتناع می کنند، اما با حضور مداوم در کوی و برزن،  دست در دست کرونا گذاشته و شانه به شانه این ویروس کوچه به کوچه و خیابان به خیابان گشت می زنند.

هنوز همچنان در خیابان ها شاهد حضور انبوه مردم هستیم. هنوز هم در شهرها و روستاها، مردم برای شادی عروسی، شیون عزاها و یا دورهم نشینی، در خانه ها جمع می شوند، هنوز هم مسافرت می روند.  

بسیاری از مردم بی خیال توصیه ها، به بهانه ای، از خانه بیرون می زنند و در بازار و کوی و برزن حاضر می شوند.

در خانه نماندن، به معنای این است که تن را در معرض بیماری قرار دهیم،  بی خیالی و نداشتن دغدغه کرونا، به معنان همدستی با این ویروس است، در خانه نماندن یعنی کمک کرده ایم تا کرونا جان بگیرد برای جان ستاندن.

مسوولان می گویند اگر همه مردم دغدغه کنترل و کاهش این بیماری را نداشته باشند، حتی با بسیج همه امکانات و نهادها و دستگاه ها هم نمی‌توان این بیماری را مهار کرده و شکست داد.

بنابراین برای حفظ جان، با کسی تعارف نداشته باشید، در را به روی اجتماع ها ببندید، در خانه بمانید تا این بیماری را بی خانمان کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.