دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: روند افزایش ابتلایان به ویروس کرونا از نخستین روز هفته جاری آغاز شده که امروز با افزایش ۲۴ نفری  به ۱۸۹ نفر رسید که بسیار نگران کننده است.

وی گفت: در شهرستان های بجنورد ۱۰۴ نفر، شیروان ۱۵ نفر، فاروج ۶ نفر، مانه و سملقان ۱۰ نفر، جاجرم هشت نفر، گرمه ۹ نفر و اسفراین ۳۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

وی گفت: با وجود اینکه درصد فوتی‌های کرونا در این استان بیشتر بالای ۶۰ سال بودند اما،  کودک ۶ ساله هم در بین فوتی های استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد قابل توجه ای مرگ مشکوک در استان به وقوع پیوسته که منتظر پاسخ آزمایش های تخصصی آنان هستیم.

هاشمی با اشاره به استقرار تیم های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون ۱۵۸  هزار نفر در این ایستگاه ها مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

وی با اشاره به شرایط بوجود آمده هشدار داد: انجام دید و بازدید های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می شود، لذا اگر مردم جان خود و عزیزانشان  اهمیت دارد قرنطینه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری به خصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.