محمدابراهیم قدمگاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر  این اساس در جدول جدید پروازی این فرودگاه، شرکت آسمان در روزهای سه شنبه و ایران ایر نیز در روزهای یکشنبه پروازی نخواهد داشت.

پیش از این در هفته ۹ برنامه پروازی توسط شرکت های ایران ایر، ماهان و آسمان در این مسیر هوایی انجام می شد.

مدیر فرودگاه بجنورد با بیان اینکه این شرکت ها برنامه پروازی خود را تا تاریخ سوم آبان ماه سال ۹۹ اعلام کرده اند، افزود: هم اکنون ایرلاین های آسمان، ماهان و ایران ایر در تمام طول هفته، به جز روزهای سه شنبه پرواز دارند.

قدمگاهی اظهار داشت: هم اکنون شرکت ماهان در روزهای شنبه، پنجشنبه و جمعه، شرکت آسمان در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و ایران ایر نیز در روز چهارشنبه برنامه پروازی دارد.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون هزار و ۴۹۰ نفر از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند و حال آنکه این رقم پارسال در همین بازه زمانی ۹۷۶ نفر بوده است.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، ملاحظات بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو کرده اند.

تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد در سال گذشته و اوایل سال جاری حتی به سه پرواز در روز نیز رسید که با پیگیری های زیاد از سوی مسوولان استان به تدریج به ۹ پرواز در روز رسید اما دوباره این شرکت ها برنامه پروازی خود را کاهش می دهند.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.