نسرین نجات پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تنها راه مبارزه رعایت بهداشت است این امر باید در اولویت کار زنان قرار گیرد زیراکه این قشر بسیار کمک کننده هستند.

کارشناس فرهنگی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بجنورد افزود: با وجود اینکه هم اکنون کمبودهایی در اقلام بهداشتی و ضد عفونی وجود دارد اما زنان باید در این خصوص بسیار اهمیت دهند و نگذارند که ویروس کرونا به خانه وارد شود.

نجات پور گفت: اگر هم اکنون رعایت نکنیم و با خیال راحت بیرون بیاییم در آینده نزدیک فاجعه ای به بار خواهد آمد که جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نباید تنها به خود فکر کنیم افزود: خرید عید و رفتن به مسافرت را باید فراموش کنیم، امسال به شیوه ای نو نوروز را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نوروز ۹۹ متفاوت از نوروزهای گذشته است افزود: زنان می توانند با خلاقیت ها و برنامه های متنوع اعضای خانواده را تشویق با خانه ماندن کنند و به نوعی باید جذابیت نیز در این خصوص ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: زنان باید با تهیه کیک و شیرینی خانگی و سایر اقدامات اعضای خانه را به مشارکت در این امور دعوت کنندتا از این طریق مانع رفتن اعضای خانواده به بیرون از خانه شوند.

 نجات پور با بیان اینکه همچنین باید چهارشنبه سوری امسال را نیز متفاوت از سال های گذشته برگزار کنیم گفت: امروز باید کانون خانواده را مدیریت کنیم و نگذاریم که زنجیره ویروس کرونا بیش از این گسترش یابد.

وی بر مشارکت، وحدت و اتحاد تمامی خانواده ها تاکید کرد و افزود: مردم همیشه در تمامی بحران ها مشارکت خود را نشان داده اند هم اکنون نیز می توانند با خانه در ماندن این اتحاد خود را بار دیگر به نمایش بگذارنند.

این کارشناس و فعال اجتماعی افزود: زنان هم اکنون با برنامه خانه تکانی نیز می توانند به بهداشت و ضد عفونی کردن بپردازند و تحولی در ایام عید داشته باشند اما باید تمهدیات لازم را برای آن بیندیشند تا به بیرون از خانه زیاد مراجعه نداشته باشند.

وی افزود: در این روزها که در خانه ماندن سخت است باید با چنین جنب و جوش هایی همسر و فرزندان را در خانه به نوعی سرگرم کنیم.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا دیروز - یکشنبه- ۵۲ تن در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۵ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.