پولاد نجاهی روز  شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در بخش جرگلان، سواری های مسافربر و نیز مینی بوس ها، مکلف هستند پیش از حرکت، نسبت به ضدعفونی کردن ناوگان اقدام کرده و تاییدیه آن را از دهیاری دریافت کنند.

وی افزود: بر این اساس، پلس راه، از تردد ناوگان مسافری که تاییدیه روزانه برای ضدعفونی را ندارند، جلوگیری می کند.

بخشدار جرگلان در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از کرونا در بخش جرگلان گفت: برای نخستین بار، خیران سلامت در این بخش تشکیل شده است و تلاش ذاریم از توان خیران برای کنترل این بیماری استفاده کنیم.

وی گفت: توزیع اقلام بهداشتی، مواد گندزایی و ضدعفونی کننده به وسیله خیران، در روستاها درحال توزیع است و تلاش داریم این خدمات در تمام ۴۶ روستای بخش جرگلان داده شود.

وی گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در شهرستان راز و جرگلان به ثبت نرسیده است و در این زمینه، یکی از نگرانی ها بازگشت روستاییانی است که برای کار، به سایر استان ها مهاجرت کرده اند.

نجاهی خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا، راه جرگلان به استان گلستان از دو هفته گذشته، بسته شده است و بررسی های لازم انجام می شود تا تردد در این مسیر، نباشد.

وی گفت: کمیته های پیشگیری از کرونا در روستاها تشکیل شده است و تلاش شده تا هر فرد غیربومی که وارد روستا می شود، شناسایی شده و سلامتی اش رصد شود، اگر فرد مشکوک به کرونا باشد، به درمانگاه معرفی می شود.

وی گفت: دهیاران درباره دغدغه بازگشت کارگران از خارج استان، توجیه شده اند، در این زمینه نشست های اضطراری برگزار شده است.

نجاهی گفت: در صورتی که فردی در زمینه انجام بررسی های لازم، همکاری  نداشته باشد، از قوه قهریه و ظرفیت پاسگاه برای معرفی به درمانگاه استفاده می شود.

وی افزود: نگران انتقال بیماری از کارگران به مردم بخش هستیم و با تمام توان پیگیری می کنیم، تمام افرادی که به استان باز می گردند، زیر ذره بین هستند.

بخشدار جرگلان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان بخش جرگلان برای کار به خارج استان مهاجرت می کنند که تا کنون ۷۵۰ تا ۸۰۰  نفر از این کارگران به محل زندگی خود، برگشته اند.

شهرستان راز و جرگلان، سه بخش و شش دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.