غلامرضا جعفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان مبنی بر برگزار نشدن رقابت‌های ورزشی تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹، این فدراسیون و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه کشتی با چوخه، این رقابت‌ها مانند سال‌های گذشته در گود «چشمه زینل‌خان» اسفراین برگزار نمی‌شود. در رقابت‌های کشتی با چوخه بیش از ۵۰ هزار نفر به عنوان ورزشکار و تماشاگر حضور دارند که خطر شیوع ویروس کرونا را بیش از پیش خواهد کرد.

او گفت: با وجود آنکه این ورزش یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در شمال شرق ایران و منطقه خراسان است اما سلامتی مردم بیش از هیجان ورزش برای ما اهمیت دارد، لذا تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم چنین رویداد بزرگی برگزار شود.

رییس فدراسیون بازی های بومی و محلی همچنین یادآور شد: تعطیلات عید نوروز برای ایرانیان یک زمان ویژٰه برای برگزاری دیدارهای خانوادگی و بازی‌های بومی است و جشنواره‌هایی نیز برگزار می‌شود، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه داریم که مردم از برگزاری بازی با شماری زیادی از شهروندان خودداری کنند. همچنین فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای برگزاری جشنواره محلی در تعطیلات در دستور کار ندارد. برگزاری جشنواره موجب جمع شدن شماری از مردم در کنار هم خواهد شد و این برای سلامتی یک آسیب است.

جعفری با اشاره به روزهالی سخت مبارزه با ویروس کرونا گفت: اکنون که تمام استان‌های کشور با این ویروس دست به گریبان هستند و مردم به صورت خودجوش خود را قرنطینه خانگی می‌کنند باید سرگرمی‌های لازم را برای آنان فراهم کنیم. این قرنطینه ممکن است در زمان تعطیلات عید نوروز هم ادامه داشته باشد. یکی از سرگرمی‌ها برگزاری بازی‌های بومی است که قابلیت اجرا در محیط‌های آپارتمانی را دارند. این بازی‌ها می‌توانند نسل‌های مختلف را در کنار هم قرار دهد. با کمک رسانه ملی و کلیپ‌های مختلف در فضای مجازی باید اوقات قرنطینه خانگی شهروندان را پر کنیم. برای پرکردن اوقات فراغت مردم، جشنواره مجازی برگزار می‌کنیم. در این جشنواره مردم می‌توانند بازی‌هایی را که در خانه انجام می‌دهند برای فدراسیون بفرستند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به شکست کرونا گفت: باید نخست از کادر درمان و پرستاران عزیز تشکر کنیم که در خط مقابله با این ویروس هستند. همچنین با توجه به فرهنگ ایرانی و همدلی که در بین مردم وجود دارد، عبور از این مشکل سخت نیست و ویروس کرونا به زودی از ایران خواهد رفت. مردم با رعایت نکات بهداشتی  و ماندن در خانه به شکست کرونا کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.