دکتر سیداحمد هاشمی جمعه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که تعداد مبتلایان به این ویروس از ۲ روز پیش در عدد ۴۵ متوقف مانده و شمار فوتی ها نیز تا امروز ۴ نفر بود.

وی با اشاره به بستری شدن ۱۱۶ بیمار مشکوک به کرونا در این استان، گفت: تاکنون ۳۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که آزمایش ۱۶۲ نفر از آنان منفی بوده است.
وی افزود: با تلاش های مستمر کادر درمانی در بیمارستان های استان، تاکنون ۱۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.
هاشمی با تاکید بر ماندن مردم در خانه به منظور پیشگیری از ابتلای به این بیماری، از این مساله به عنوان مهمترین عامل کنترل و نابودی این ویروس یاد کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر مردم جان خود و اطرافیانشان را دوست دارند باید در منزل بمانند و خریدهای نوروزی خود را به تعویق بیندازند.
هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی و شستن مکرر دستها، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیرضروری تاکید کرد.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه به ثبت رسید که تاکنون این رقم به ۴۵ مورد رسیده است و ۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.