مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲۸۰ هزار هکتار از اراضـی کشاورزی استان مورد پایش قرار گرفت که برای توقف عملیات ساخت و ساز در تمامی اراضی شناسایی شده، حکم صادر شد.

محمدباقر منتظری افزود: در این خصوص با هماهنگی و تعامل دسـتگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی در سـطح اسـتان و شهرستان‌های تابعه به طور مستمر پیگیری لازم را داشته ایم.
وی یکی از دغدغه های مهم جهاد کشاورزی را حراست از اراضی به عنوان بستر تامین امنیت غذایی و محور استقلال و خودکفایی دانست و گفت: تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن است و یکی از ماموریت‌های مهم  مدیریت امور اراضـی، مدیریت کارآمد برای بهره برداری بهینه و حفظ اراضـی کشاورزی بر اساس شرح وظایف قانونی و تکلیفی است.
وی افزود: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خردکردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذار شده ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسایل امور اراضی است.
استان خراسان شمالی با ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی،  که ۱۱ درصد گستره استان را شامل می شود ۸۲ هزار بهره بردار دارد و به طور میانگین هر کشاورز تنها ۳.۵ هکتار زمین برای کشت و کار دارد که البته یکپارچه نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.