به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی در جلسه عصر امروز کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور تنها حوزه درمان درگیر شده است در حالی‌که اهمیت حوزه بهداشت بسیار بالاتر است، زیرا باید بر مباحث پیشگیری و رعایت بهداشت بیشتر تاکید کرد.

استاندار اظهار کرد: باید از داشته‌های خود در سیستم بهداشتی و درمانی به طور همزمان استفاده کرد در این صورت موفق خواهیم بود لذا طرح جامع مقابله با کرونا باید به فوریت عملیاتی شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ممنوعیت کار دست‌فروش‌ها در سطح شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: این مصوبه باید به تمامی شهرداری‌ها ابلاغ شود تا برخورد جدی و قاطعانه صورت گیرد.

شجاعی خبر از راه اندازی اپلیکیشنی با نام" سروینا" در قالب خرید اینترنتی در سطح استان داد و خاطرنشان کرد: در این اپلیکیشن ۳۴۰۰ قلم کالا وجود دارد و شرکت‌های مسئول باید در به‌روز رسانی این کالاها جدیت داشته باشند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی باید در قالب نصب بنر در اماکن عمومی شهرها، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما باید انجام شود، تا مردم نسبت به وجود چنین اپلیکیشن آگاه شوند.

استاندار خراسان شمالی در خصوص موضوع تردد اتوبوس‌های جاده‌ای در سطح شهرها با ابراز گلایه از ناتوانی سازمان پایانه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در اجرای مصوبه گفت: نباید شاهد تردد مسافر از استان‌های با وضعیت قرمز در خراسان شمالی باشیم.

شجاعی بیان کرد: جریمه اتوبوس به دلیل تردد در شهرها هیچ فایده‌ای ندارد و ترددها فقط از طریق کمربندی‌ها انجام شود و دیگر شاهد تردد هیچ اتوبوسی نباید باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سوخت‌گیری خودروها فقط توسط متصدی پمپ‌های بنزین انجام شود و این مصوبه باید به صورت صد درصد اجرا شود، زیرا این فضا بیشترین آلودگی برای انتقال ویروس کرونا را دارد.

شجاعی در انتها گفت: در ایام نوروز پذیرای هیچ مهمانی خارج از استان نخواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.