کوروش بهادری یکشنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس تمامی سالن های سرپوشیده و فضاهای ورزشی در شهرستان های مختلف استان، که به تشخیص مدیریت بحران می تواند برای قرنطینه بیماران مورد استفاده قرار گیرد، در اختیار این ستاد قرار داده شده است.
وی با اشاره به تعطیلی تمام مسابقات، تمرینات و باشگاه های ورزشی تا پایان سال، یادآور شد: با توجه به گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ادامه شرایط موجود در خصوص شیوع این بیماری و لزوم اقدامات پیشگیرانه، تمام رویدادهای ورزشی کشور و تمرینات تیم های باشگاهی از همان ابتدای شیوع این بیماری در کشور معلق شده است.
بهادری با اشاره به برخورد جدی با کسانی که اقدام به بازگشایی اماکن و باشگاه های ورزشی در این ایام کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا تا کنون به مدیران ۲ باشگاه متخلف تذکر کتبی داده شده است.
وی اظهار داشت: در صورتی که باشگاهی برای بار دوم به تذکرات توجه نکرده و فعالیت باشگاه خود را آغاز کند، حتما نسبت به پلمب واحد و برخورد قانونی با مدیر خاطی اقدام خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: با شرایط کنونی و با توجه به وضعیت انتشار این ویروس، احتمال‌ تعطیلی فعالیت های ورزشی بعد از نوروز ۹۹ نیز تا زمان کنترل این بیماری دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به خطرات بالای این ویروس و مرگ بسیاری از هموطنان در نتیجه ابتلا به آن، از ورزشکاران و عموم مردم استان خواست به توصیه های وزارت بهداشت توجه بیشتری کرده و از مسافرت های غیرضرور خودداری کرده و به پویش «در خانه می مانیم و ورزش می کنیم» بپیوندند.
بهادری به راه اندازی پویش قدردانی ورزشکاران و قهرمانان خراسان شمالی از کادر درمانی و مدافعان سلامت اشاره کرد و گفت: در این راستا تعدادی از ورزشکاران استان به منظور قدردانی از این مدافعان سلامت و تشویق مردم به رعایت توصیه های بهداشتی تا کنون نسبت به اهدای نشان های قهرمانی خود به این قهرمانان اقدام کرده اند.
وی همچنین از ورزشکاران استان خواست برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و حفظ سلامتی و تندرستی از ورزش در خانه غافل نشوند.
بهادری ضدعفونی کردن تمام اماکن ورزشی روباز، ممنوعیت تیوپ سواری در برف و اطلاع رسانی گسترده به مردم و جامعه ورزشی را از دیگر اقدامات انجام گرفته اداره متبوع خود برشمرد.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون ابتلای ۲۴ نفر در این استان به ویروس کرونا قطعی شده و یک نفر نیز درگذشته است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.