رضا استاجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعا هفت زن به دلیل جرائم غیرعمد و بدهی در زندان های استان تحمل حبس می کردند که با کمک خیران از زندان رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زندانی زنی به دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: زنان زندانی چهار میلیارد ریال بدهی داشتند که بدهی آنان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به تسویه شد.

وی اظهار داشت: در جشن های گلریزان استان سعی شده بود که بانوان زیادی دعوت شوند و تمامی کمک های زنان برای آزادی زنان اختصاص یافت.

 ۲ درصد زندانیان این استان زن هستند که البته میانگین کشوری این شاخص ۳ درصد است.

 مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد استان با بدهی ۶۶  میلیارد ریال همچنان چشم انتظار کمک های مردم هستند.

استاجی اظهار داشت: از این تعداد سه نفر محکوم به دیه، چهار نفر نفقه و مهریه و مابقی نیز بدهکاران مالی هستند.

وی افزود: تا پایان بهمن امسال ۲۵۲ زندانی جرایم غیرعمد با حدود ۱۵۰ میلیارد ریال با کم کخیران و بخشش شاکیان، از زندان های خراسان شمالی آزاد شده اند.

متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۳ مددجو است که این میانگین در کشور ۲۶۹ نفر است.
در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.