طاهر رستمی روز یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به میزان تولید پوشاک این شرکت های تعاونی اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده  تاکنون توانسته ایم به سختی ملزومات اولیه بیمارستانی را  تا حد نیاز برای تنها بیمارستان این شهرستان تامین کنیم.

وی افزود: برای  تهیه محول ضدعفونی در شهرستان که  از اقلام پر تقاضا است  از دو هفته گذشته پیش بینی های لازم انجام شده و اکنون در حال تولید است که محصولات آن  با اولویت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی و سپس خبازی ها و صنوفی که بیشترین احتمال ابتلا به بیماری کرونا در این مکان ها را دارند، توزیع شد.  

رستمی گفت: توزیع عمومی مواد ضد عفونی کننده به میزان سه هزار عدد که در کارگاه تولید این شهرستان تولید شده است در اختیار داروخانه ها قرار گرفت.

 وی افزود: برای تولید مواد ضد عفونی کننده با مشکل تامین مواد اولیه مانند الکل  مواجه بودیم که با پی گیری از سایر استانها  مشکل فعلا برطرف شده است.

رستمی گفت: در صورت تامین مواد اولیه و افزایش  تولید، عرضه عمومی مواد ضد عفونی کننده در شهرستان را به صورت روزانه یا هفته‌ای خواهیم داشت.

 تشدید کنترل مسافران ورودی به اسفراین 

وی گفت:  با هدف تشدید کنترل مسافران ورودی به شهرستان و با توجه به حجم ترافیک در  مبادی ورودی شهر اسفراین از سمت سبزوار درخراسان رضوی،   ایستگاه کنترل مسافران به فاصله دورتر از شهر در دوراهی بام انتقال یافت.

رستمی گفت:  در  ورودی شهر صفی آباد با همکاری نیروی  انتظامی و هلال احمر کنترل مسافرن به این منطقه انجام می شود  و در دو راهی بام نیز هم مسافران ورودی  از مبدا سبزوار  و هم مسافران سایر استان ها و تهران که از  این مسیر به  اسفراین و  دهستان بام  سفر می کنند کنترل و تب سنجی  می شوند.

 فرماندار اسفراین  با بیان اینکه اطلاع رسانی  مناسب به روستاهای شهرستان درباره شیوع ویروس کرونا توسط دهیاران و بخشداران انجام شده افزود: در برخی از روستا ستاد پیشگیری از شیوع کرونا تشکیل شده و معابر روستایی  را ضد عفونی کرده اند.

رستمی افزود: به دهیاران و بخشدار اعلام شده که رصد و کنترل مسافران ورودی به روستاها  در دستور کار داشته باشند.

وی با هشدار نسبت به شیوع بیماری در صورت افزایش ترددهای درون شهری و برون شهری  از مردم خواست خطر بیماری را جدی بگیرند و بهترین اقدام  برای کنترل شیوع  ویروس، قرنطینه کردن خود  در منازل  است.

وی افزود: خیرین سلامت با جمع آوری کمک های مردمی برای تامین مواد ضد عفونی و وبهداشتی  افراد کم بضاعت و مراکز تحت پوشش بهزیستی وارد عمل شده اند.

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا روز شنبه ۱۵۱ تن از افرادی که به دلیل داشتن علائم این بیماری در بیمارستان های استان بستری شده بودند، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

محمدعلی شجاعی،  شمار مبتلایان قطعی به این بیماری در خراسان شمالی را ۲۴ نفر اعلام و بیان کرد: همچنین در این استان یک مبتلای قطعی فوتی و چند فوتی نیز مشکوک به ویروس کرونا داشته ایم.   

 شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلو متری جنب شرقی بجنورد قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.