مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح اکنون در مراکز درمانی، کلینیک ها و مطب های پزشکان شهرستان اسفراین به طور کامل اجرایی شده است اما در شهرستان بجنورد تنها در ۳۰ درصد از مراکز درمانی به اجرا درمی‌آید.

دکتر محسن رعنایی، اجرای طرح تا این مرحله را در استان موفقیت‌آمیز خواند و گفت: تمامی داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی بجنورد به نرمافزار مربوط متصل و بستر لازم برای اجرای این طرح فراهم شده است.

وی با اشاره به اجرای تکمیلی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در اسفراین گفت: بر این اساس دفترچه‌های کاغذی درمانی در این شهرستان حذف شده و بیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان برای دریافت خدمات، تنها کد ملی خود را ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد موسسات و مراکز درمانی بجنورد مکلف به ارائه الکترونیکی خدمات شده اند، اظهار داشت: البته ارائه خدمات درمانی اینترنتی در مرکز استان، به دلیل آماده‌تر بودن زیرساخت های این بخش، آسان‌تر انجام می شود.

رعنایی گفت: در قالب این طرح و به منظور تشویق پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی به جدیت در اجرای آن، ۹۰ درصد مطالبات آنان ظرف ۱۰ روز پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: پزشک با بارگذاری داروی تجویزی، آزمایش و یا دیگر موارد در سامانه، کدی در اختیار بیمار می گذارد که وی با ارائه آن می تواند از دیگر خدمات برخوردار شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به جامعه هدف، جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد.

دکتر رعنایی افزود: این طرح به مرور در دیگر شهرستان های خراسان شمالی نیز اجرایی و پذیرش بیماران الکترونیکی خواهد شد.

وی گفت: اجرای این طرح به نفع بیمار و همچنین پزشک است و به دلیل هوشمندی سامانه، اگر داروهای تجویزی پزشک تداخل داشته و یا مشابه باشند، سامانه هشدار می دهد.

در استان خراسان شمالی ۱۲ بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت قرارداد دارند.

از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت خراسان شمالی ۶۰۵ هزار نفر عضو بیمه سلامت هستند.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.