رضاعلی یوسفی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محور تنگه ترکمن رازو جرگلان، مبدا دوم ورودی این شهرستان است، اظهار داشت: راه اندازی این مرکز می تواند کمک شایانی در شناسایی افراد مشکوک به کرونا و جلوگیری از گسترش این بیماری در شهرستان داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرداری راز، مرکز شهرستان نیز برای ضد عفونی کردن معابر و ادارات این شهر، با همکاری شبکه بهداشت اقدام کرده است و در مناطق روستایی نیز بخشداریها با مشارکت دهیاران و شوراهای روستاها اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و گذرگاهها کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با تاکید بر اینکه خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی در اولویت پیشگیری از بیماری کرونا است، افزود: خانواده ها در صورت مشاهده فرد مشکوک به این بیماری در محل زندگی خود، باید مورد را فورا به خانه بهداشت محل زندگی خود اطلاع بدهند.

براساس آمارهای موجود ۴۰ درصد از جمعیت ۷۰ هزار نفری شهرستان رازوجرگلان خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند که به دلیل مهیا نبودن زیرساخت های اشتغال، برای کار کردن به استان های همجوار از جمله خراسان رضوی و گلستان و نیز تهران می روند که به هنگام تعطیلات برای سرکشی از خانواده های خود به شهرستان برمی گردند و اکنون بازگشت آنان، به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا، به یکی از نگرانی های اهالی این منطقه تبدیل شده است.

مسوولان راز و جرگلان برای کاهش نگرانی مردم این شهرستان از ناحیه انتقال ویروس کرونا از استان های همسایه، در چند روز اخیر اقدام به بستن راه ارتباطی آیرقایه - قازانقایه، به عنوان تنها محور فرعی و میان بر میان این منطقه به استان گلستان کردند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

بر اساس اعلام استاندار خراسان شمالی تاکنون ۲۴ نفر در این استان گرفتار ویروس کرونا شده اند که بر اثر آن یک نفر جان باخته و البته ۱۵۱ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.