غلامحسین ساقی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نگرانی ها از شیوع کرونا و توصیه مردم به شست و شوی مدام و مکرر دست ها، میزان مصرف آب هم بالا رفته است.  

وی خاطرنشان کرد: متاثر خانه تکانی ها و نیز روی آوردن مردم به شست و شوی مداوم دست ها و نظافت محیط،  میزان مصرف آب در شهرها و روستاهای استان، در چند روز گذشته، ۶ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه خانه تکانی ها سبب می شود تا مصرف بالاتر رود گفت: تاکنون مشکلی در تامین آب مورد نیاز شهروندان و روستاییان ایجاد نشده است اما با گرم شدن هوا و روی آوردن مردم به خانه تکانی، کمبود آب محتمل است.  

وی خاطرنشان کرد: مصرف زیاد و بی رویه آب سبب می شود تا این شرکت در تامین این محصول با مشکل روبه رو شود.  

ساقی گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو، مردم خود را برای خانه تکانی ها آماده می کنند،  از مشترکان انتظار می رود خانه تکانی ها را حل مشکل کرونا و عادی شدن اوضاع، به تعویق بیندازند.  

وی افزود: یکی از رویکردهای ما،  تقویت زیرساخت های تامین منابع آبی است که با همکاری شرکت آب منطقه ای و اختصاص اعتبار از طرف وزارت نیرو،  ۳۳ حلقه چاه حفر شده که به تدریج وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

ساقی خاطرنشان کرد: تقویت مخازن ذخیره آب از دیگر مواردی است که مورد توجه بوده و ۱۷ باب مخزن جدید در استان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره تامین آب روستاها گفت: در روستاها هم مشکلی در تامین آب مورد نیاز وجود ندارد، البته ساکنان ۸۳ روستا با تانکر به صورت سیار آبرسانی می شوند که این امر در حال انجام است.  

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها داشته و نیز بیش از ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.