محمدعلی شجاعی شامگاه پنجشنبه در نشست کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس در استان از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست منتظر بخشنامه های وزارتخانه ها نمانده و با جدیت مصوبات این ستاد را به درستی و دقیق اجرا کنند.
وی با بیان اینکه بحث قرنطینه کردن بیماران مبتلا به عهده دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود، افزود: در صورت تشخیص مورد مثبت، باید اقدامات لازم مدیریتی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
شجاعی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواست فهرستی از اقلام و تجهیزات مورد نیاز را برای اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آماده کند تا در خصوص تامین آن به صورت جدی اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین موضوع آموزش نیروهای پیشگیری و مقابله ای نیز باید بین گروه های جهادی سپاه، بسیج، هلال احمر و سازمان های مردم نهاد تقسیم شود تا موازی کاری صورت نگیرد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: در کنار تمامی این اقدامات باید در حوزه بهداشت نیز نظارت بسیار جدی بر عرضه مواد غذایی و لبنی انجام شود.

استفاده از پول به حداقل برسد

شجاعی افزود: در این راستا لازم است از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تمامی صنوف اعلام شود که تا جای ممکن از رد و بدل کردن اسکناس و پول نقد، به منظور جلوگیری از انتقال این بیماری جلوگیری شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: باید وضعیت شیوع بیماری کرونا را جدی گرفته و مدیریت سریع و صریح داشت زیرا نمی توان با ارائه یک مصوبه و در شرایط عادی امور را پیش برد.

برپایی تجمعات ممنوع شود

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای مقابله با بیماری کرونا در استان، تصمیم گیری بر عهده خود مدیران و فرمانداران خواهد بود تا در صورت تشخیص سریع تصمیم گیری و اجرایی شود.

شجاعی گفت: در کنار تمامی این اقدامات به منظور مدیریت این بیماری نیز باید برپایی هرگونه تجمع ممنوع شود زیرا در غیر این صورت خطر شیوع بیماری کرونا چند صد برابر می شود.

خراسان شمالی در جغرافیای آلودگی کرونای کشور جزو استان های پاک محسوب می شود و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کنند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از این ویروس در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.