رضا اردکانیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با دستیابی به توان داخل،  سدهای کشور هم در کشور طراحی و ساخته می شود.  

وی خاطرنشان کرد: چرخ توسعه و عمران در بخش آب و برق با سرعت مناسب و مطلوب در حال حرکت است و امید می رود این مسیر  همچنان ادامه یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، در برخی مناطق کشور، سیلاب محتمل است، در این زمینه، آماده باش لازم داده شده و با همکاری نزدیک با استانداران و ستادهای مدیریت بحران استان ها،  امید است شاهد منفعت این سیلاب ها باشیم.

وی در باره مشکلات ایجاد شده در تولید برق زمستان امسال گفت: در فصول سرد امسال مصرف گاز بخش خانگی افزایش قابل ملاحظه ای داشت و با توجه به اینکه سوخت نیروگاه ها از گاز طبیعی تامین می شود، تولید تحت تاثیر قرار گرفت.

وزیر نیرو اظهار داشت: البته مشکل برطرف شد و وضعیت اکنون عادی است اما درخواست این است که مشترکان، مصرف را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: با صرفه جویی  ۱۰ درصدی مصرف گاز و رعایت نکات،  مشکلی در تامین برق نخواهم داشت.

اردکانیان با اشاره به افتتاح چهار پروژه وزارت نیرو در خراسان شمالی گفت: برای این پروژه ها، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه صرف شده است.

وی گفت: ۶۵ امین تصفیه خانه فاضلاب که در دولت تدبیر و امید اجرا شده، در شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، به طور متوسط، هر پنج هفته یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار بهره برداری شده است.

رضا اردکانیان در هجدهمین هفته از پویش الف-ب-ایران، برای افتتاح چهار پروژه به خراسان شمالی سفر کرده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.