علی اکبر صحرانورد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال سه هزار و ۱۷۴ فقره مراجعه و تماس با اورژانس اجتماعی استان گرفته شده که بیشترین آن مربوط به کودک آزاری است و حال آنکه تا سال پیش همسرآزاری رتبه نخست این بخش را داشت.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۱۳۴ مورد تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بوده است که در میان آنها نیز کودک آزاری موضوع بیشتر تماس ها بوده است.  

وی بدون اشاره به تعداد موارد کودک آزاری، عنوان بیشترین پرونده های کودک آزاری را مسامحه و غفلت ذکر کرد و گفت: کودک آزاری معمولا شاکی خصوصی ندارد و در مواردی که اعلام شود با حکم دادگستری وارد عمل می شویم.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه اقدام به خودکشی و همسرآزاری نیز  در ردیف های بعدی پرونده های اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: خشونت های خانوادگی، نزاع و روابط فرازناشویی نیز موضوعاتی است که رتبه های بعدی پرونده های اورژانس اجتماعی را دربر می‌گیرد.

صحرانورد گفت: اورژانس اجتماعی چهار فعالیت شامل خط ۱۲۳، پایگاه سیار، مراکز مداخله و پایگاه های ثابت دارد و در رابطه با این فعالیت ها روزانه ۸ مورد ارجاعی و تماس داریم.

۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.