ولی الله حیاتی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: صندوق ها رای، امروز به شعبه های مستقر در مناطق سخت گذر استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین خودرو و پشتیبانی و سایر اقلام برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، افزود: تعرفه، صندوق و دستگاه های احراز هویت به میزان نیاز، تامین شده و تعرفه به میزان مورد نیاز و ۱۰ درصد بیش از جمعیت واجد شرایط رای، در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است تا بین شعب رای توزیع شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: دستگاه های احراز هویت به ازای هر شعبه، یک دستگاه در اختیار فرمانداری های استان قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: فرمانداران، در صورت کمبود تعرفه، نسبت به تامین آن اقدام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد، بدون شناسنامه در شعبه های اخذ رای حاضر نشوند، گفت: برای گرفتن رای، وجود شناسنامه الزامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: افرادی که کارت ملی ندارند، باید شماره ملی خود را ارائه دهند تا به وسیله شماره ملی، برای اخذ رای احراز هویت شوند.  

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز گفت: حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.

مهردخت قوپرانلو اظهار داشت: ۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفندماه در خراسان شمالی پیش‌بینی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رای نیز برای این انتخابات در استان تامین شده است.

وی افزود: از مجموع این میزان تعرفه توزیعی ۸۰۰ هزار برگه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۸۰۰ هزار برگه نیز مربوط به انتخابات خبرگان رهبری است.

وی با بیان اینکه ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند افزود: تمامی پیش بینی ها برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: برای هر شعبه اخذ رای بدون احتساب نیروهای امنیتی، ۲۰ نفر نیروی اجرایی تعیین شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.