آتا آخوند داوری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رای دادن یک تکلیف الهی است، خاطرنشان کرد: وظیفه هر فرد مسلمان، تحقیق و تفحص در خصوص کاندیدای منتخب خود و تطبیق دادن ویژگی های وی با معیارهای فرد اصلح و سپس رای دادن است.

وی افزود: مشارکت در انتخابات نه تنها از وارد شدن هرگونه لطمه به قواعد و حیثیت نظام جلوگیری می کند بلکه موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.  

وی با بیان اینکه دشمنان از وجود برخی مشکلات اقتصادی کشور برای ناامیدی مردم سوءاستفاده می کنند، تصریح کرد: حضور در انتخابات مجلس بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، مقدمه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعدی است.

آخوند داوری بیان کرد: تجربه سال‌های گذشته و بویژه تشییع میلیونی سردار دل ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نشانگر آن است که حضور مردم در صحنه‌های مختلف مانند انتخابات همه دشمنان را مایوس کرده است و در انتخابات دوم اسفندماه نیز بار دیگر شاهد حضور شکوهمند مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

حضور در انتخابات، وظیفه ای اجتماعی و شرعی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان رازوجرگلان نیز شرکت در انتخابات را نه تنها وظیفه ای ملی، بلکه دینی دانست و افزود: دشمنان نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به این نظام بوده اند، ولی جامعه اهل سنت با حضور در حماسه های سیاسی سرنوشت ساز در کنار برادران شیعه، تمامی فتنه ها را خنثی کرده است.

رحیم آخوند صمدی تصریح کرد: با توجه اوضاع کنونی کشور، وحدت و اتحاد ضروری تر از همیشه است، زیرا دشمنان از هر حربه و ترفندی برای کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات سود می جویند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در کشور برخی مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی باید همه، از مسوولان گرفته تا مردم، پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظیر انتخابات باشیم زیرا نظام جمهوری اسلامی از معدود کشورهای منطقه است که مردم سالاری دینی از ارکان آن است.

آخوند صمدی تصریح کرد: این یک واقعیت است که در آغاز چهل و دومین سالگرد انقلاب، حضور مردم می تواند دست طمع‌ دشمن را کوتاه و امنیت کشور را پایدارتر کند که این در گرو مشارکت گسترده‌ مردم در تمامی صحنه های حماسه ساز است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۰ درصد آنان را ترکمنان اهل سنت تشکیل می دهند که عمدتاً در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بعضاً در بجنورد و مانه و سملقان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.