محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با بانوان خبرنگار استان به مناسبت روز زن مهم‌ترین مسئله در انتخابات را آگاه تر شدن مردم دانست و گفت:

باید سطح آگاهی مردم را افزایش داد تا بدانند کدام داوطلبان وعده حقیقی می دهند و بر اساس آن انتخاب اصلح داشته باشند.

وی افزود: اگر اطلاعات مردم ما بهتر شود بیشتر به اهداف خود نزدیک می شوند تا بتوانند به عنوان یک انسان بالغ در این زمینه گام بردارند.

 وی با اشاره به تذکرات مکرر به کاندیداها برای رعایت قوانین و مقررات، خاطرنشان کرد: تمامی مسائل مربوط به انتخابات به درستی رصد می شود و برخوردهای لازم صورت می گیرد.

شجاعی اظهار داشت: در حال حاضر دو آتیشه‌های ستادها که شور نشاط انتخاباتی را رقم می‌زنند با این هدف وارد ستادها می شوند که به اهداف خود برسند.

 استاندار خراسان شمالی در ادامه به طرح جی تی پی پی توسعه پتروشیمی خراسان نیز نیز اشاره ای کرد و گفت: پیگیری های جدی در این رابطه صورت گرفت ولی گیر اساسی در سهامداران شرکت شستا است که بهانه می آورند و پای کار نمی آیند.

 وی با بیان اینکه صنایع بزرگ ملی برای کشور و استان نعمت بزرگی هستند، اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های فراوان با توجه به اینکه کسی راغب به انجام این کار نشد پیگیر آن نشدیم.

وی همچنین به مسئله ازدواج دختران در سنین پایین نیز اشاره کرد و گفت: تنها راهکار موجود افزایش آگاهی، سواد و شعور مردم است چرا که در این صورت کار اشتباه صورت نمی‌گیرد.

شجاعی افزود: تا زمانی که سواد و اطلاعات در پیکره اجتماع تزریق و مدیریت نشود مشکلات این چنینی نیز برچیده نخواهد شد بنابراین باید ریشه این معضلات را حل کرد زیراکه با بگیر و ببند مشکلات برطرف نمی‌شود.

وی همچنین از آمادگی برای اختصاص فضای مناسب به منظور ورزش بانوان و تامین اعتبار آن خبر داد تا زنان استان بتوانند راحت‌تر در میادین مشخص ورزش کرده و وقت بگذرانند.
شجاعی با بیان اینکه خراسان شمالی به نداشته هایش عادت کرده، یادآور شد: متاسفانه برخی افراد فقط امکانات اندک خود را دیده و خبری از دیگران ندارند و به همان راضی هستند و در این راستا هیچ تلاشی برای رشد و توسعه خود و محل زندگیشان نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مطالبه مردمی حقی است که دولت و مدیر باید به آن رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه ورزش و سایر موارد در ادوار گذشته  خوب عمل نکردیم ولی برنامه‌های خوبی امسال انجام  شد که به منظور جلب رضایت بانوان نیز پیگیر برگزاری چند مسابقه بین المللی ویژه برای این قشر در استان هستیم تا جهشی در حوزه ورزش بانوان صورت گیرد.

شجاعی به تاکیدات رهبری در خصوص اهمیت ورزش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: مشکل شرعی و قانونی برای ورزش بانوان وجود ندارد اما،  باید به گونه فرهنگ‌سازی شود که بانوان نیز بتوانند با رعایت چارچوب‌ها در فضای مناسب ورزش کنند.

وی خاطر نشان کرد: نباید منتظر باشیم تا دولت همه کارها را انجام دهد زیراکه اعتقاد دارم هر کاری با برنامه قابل انجام است و از شکست نمی ترسم.

در پایان این نشست از بانوان خبرنگار استان قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.