میلاد صدرخانلویی، سه شنبه در حاشیه گشایش فن بازار منطقه ای خراسان شمالی در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر چه تاثیرگذاری شبکه فن بازار نیز با افزایش تامین مالی آن، بیشتر می شود اما در کنار حمایت مالی، حضور و فعالیت اعضای شبکه فن بازار ایران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فعالیت دفاتر استانی فن بازار نتایج مثبتی را در پی داشته است، اظهار داشت:  تا کنون ۲۲ نمایندگی استانی در شبکه فن بازار کشور فعالیت می کنند و از ۱۰ استان باقیمانده حداقل یک استان دیگر هم تا اسفندماه امسال به این شبکه می پیوندد.

وی هم رسانی و مدیریت بازار فناوری را از مهمترین اهداف شبکه فن بازار برشمرد و گفت: تلاش داریم با تمرکززدایی از مرکز، دامنه فعالیت ها را به استان ها بکشانیم و میان فن بازارهای تخصصی با فن بازارهای استانی هم افزایی ایجاد کنیم.

وی از فعالیت ۴۰ کارگزار در شبکه فناوری کشور خبر داد و گفت: این کارگزاران وظیفه پیگیری و هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری را دارند.

رییس شبکه فن‌بازار کشور ادامه داد: سیاست شبکه فن بازار بر این است تا تمام فعالیت های مدیریت فن بازار را از تهران جدا کند و بر اساس عدالت در تمامی استان ها گسترش دهد.

صدرخانلویی اظهار داشت: دولت متولی عملیات اجرایی در شبکه فن بازار نیست و این کارگزاران هستند که پیگیری می کنند تا عرضه و تقاضا و هم زبانی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود و کارگزاران در مقابل این معامله فناورانه، حق الزحمه دریافت می کنند، بنابراین حقوق بگیر دولت هم نیستند.

وی با بیان اینکه سه فن بازار تخصصی صنعت گاز، سلامت و شهر هوشمند در کشور فعالیت می کنند، گفت: یکی از اهداف ما ایجاد هم گرایی بین دفاتر استانی و این فن بازارهای تخصصی است.

وی در خصوص صادرات محصولات فناورانه نیز گفت: فن بازار ملی ایران همکاری خوبی با مرکز توسعه تجارت فناوری پارک پردیس دارد و در تلاش هستیم تا از این طریق و همچنین با استفاده از شبکه تبادل فناوری گروه دی ۸، شامل هشت کشور اسلامی در حال توسعه متشکل از ایران، ترکیه،  پاکستان،  بنگلادش،  اندونزی،  مالزی،  مصر و نیجریه،  به صادرات محصولات فناوری نزدیک شویم.

سه هزار شرکت دانش بنیان با عضویت هشت هزار نفر در شبکه فن‌بازار کشور فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.