حمیدرضا کشفی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه آب و فاضلاب مهیا است و با این روند، انتظار می رود اقبال این بخش به سرمایه گذاری در این صنعت بیشتر شود.

وی افزود: صنعت آب و فاضلاب، بیشترین میزان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را به خود اختصاص داده است.  

وی در باره تاثیر بارندگی ها در تامین آب آشامیدن مورد نیاز شهروندان و روستاییان گفت: میزان بارندگی ها، تولید آب برای مشترکان را تحت تاثیر قرار می دهد البته بعضا، ضعف در زیرساخت ها و تاسیسات، هم تاثیرگذار است، برخی جاها بارندگی مناسب داریم اما خط انتقال و یا مخزان نداریم که در این شرایط، با مشکل رو به رو می شویم.  

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: پیش بینی می شود، شمار شهرهای دچار تنش آبی کشور در تابستان سال آتی، دست کم ۱۰۰ نقطه شهری کاهش یابد.

کشفی با اشاره به اینکه اکنون ساکنان ۳۳۶ شهر کشور با تنش آبی روبه رو هستند گفت: برآورد ما این است که این رقم در تابستان سال آتی به زیر  ۲۰۰ شهر برسد.

تنش آبی به معنای همخوان نبودن میزان میزان تولید با میزان مصرف است.

وی در باره انتقال آب دریای خزر به سمنان و نیز آب دریای عمان به شرق کشور گفت: این طرح ها در مرحله مطالعه و آماده سازی است هنوز به جایی نرسیده است، استفاده از آب دریا برای آشامیدن مورد نیاز، در سطح جهان مورد توجه بوده و استفاده شده است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در ایران هم کارشناسان متعدد در حال بررسی اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر و نیز دریای عمان به شهرها برای تامین آب آشامیدن مورد نیاز شهروندان هستند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای شرکت در آیین معرفی نخستین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.