سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از رانندگان بدون توجه به توصیه های پلیسی و تجهیزات لازم در سفر زمستانه، به راه می زنند که با مواجهه با برف و کولاک گرفتار مشکل می شوند.

جعفر شهامت اظهار داشت: شمار قابل توجهی از رانندگان بدون زنجیر چرخ در راه مانده و برای خود و دیگر خودروهای عبوری ایجاد مشکل کرده بودند، که این امر سبب گلایه راهداران است.  

وی افزود: بیشترین امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف، در محور بجنورد - آشخانه و نیز بجنورد - اسفراین انجام شد و البته در میان آنان، شماری از مسافران اتوبوسی هم بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: در شب گذشته ۴۰ نفر از مسافران گرفتار و در راه مانده، با کمک راهداران، به صورت اضطراری اسکان داده شدند.  

برف روبی سه هزار و ۶۱۸ کیلومتر جاده 

سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از دیروز سه هزار و ۶۱۸ کیلومتر جاده اصلی و روستایی استان برف روبی شده است.

وی افزود: در این مدت،  سه هزار و ۳۴۸ کیلومتر جاده در محورهای اصلی و ۲۷۰ کیلومتر جاده در محورهای روستایی استان برف روبی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه برای آب کردن سطح جاده، هزار و ۲۱۴ تن شن و نمک استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در عملیات برف روبی،  ۱۱۲ نفر راهدار مشارکت داشته اند.

در طرح زمستانه امسال،  ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ گروه راهداری به مسافران خدمات می دهند.

خراسان شمالی دارای ۲۱ گردنه، ۲۱ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن و نمک است.  

این استان دارای ۴۳۳ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.