معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه به زودی مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان طرح ملی اقدام تولید مسکن،  اعلام می شود، اظهار داشت: در این طرح هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیرفعال و متوقف در مسکن مهر، فعال خواهد شد.  

جواد عمادیان فر افزود: در مرحله نخست طرح ملی اقدام، ساخت پنج هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در پنج شهر استان مورد تایید قرار گرفته که پنج هزار واحد از این تعداد در شهر بجنورد ساخته خواهد شد و ۱۸۰ واحد نیز در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه اجرا می شود.  

وی درباره قیمت زمین و مسکن در خراسان شمالی اظهار داشت: بازار مسکن در کشور و در این استان، گرفتار سوداگری و دلال بازی شده است و دلالان، که نیازی به خانه ندارند، با حضور در بازار و اقدام به خرید واحد مسکونی،  سبب گران تر شدن این کالا می شوند.    

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه قیمت مسکن بسته به میزان عرضه و تقاضا دارد، خاطرنشان کرد: خرید خانه توسط دلالان، سبب کاهش میزان عرضه و افزایش میزان تقاضا می شود که در این شرایط، قیمت ها بالا می رود.   

وی گفت: با اجرای طرح ملی اقدام تولید مسکن، به بخش زیادی از تقاضای مسکن، پاسخ داده می شود و از این رو پیش بینی می شود، در سال ۹۹، قیمت این محصول کاهش یابد.  

وی افزود: امسال ساخت و ساز رونق نداشت، در برخی ماه ها، شاهد کاهش قیمت و در برخی ماه ها، شاهد افزایش اندک در بازار مسکن بودیم که پیش بینی می شود در پایان سال و با افزایش میزان تقاضا،  قیمت بالاتر رود.  

عمادیان فر خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ با افزایش میزان ساخت و ساز، قیمت مسکن کاهش می یابد.

در مرحله نخست، چهار هزار و ۴۷۱ نفر با ثبت نام در طرح ملی اقدام تولید مسکن، متقاضی دریافت مسکن در شهر بجنورد شده بودند که از این تعداد، درخواست هزار و ۹۷۲ نفر تایید شده است.

بر اساس پالایش درخواست های متقاضیان،  ۲ هزار و ۴۹۹ تقاضای رسیده برای دریافت مسکن مورد پذیرش قرار نگرفته است.

کل سهم خراسان شمالی از طرح یادشده ساخت ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.