ظرفیت کشتار روزانه این کشتارگاه ۵۰ راس دام سبک و پنچ راس دام سنگین خواهد بودکه طبق الگوی کشتارگاه های صنعتی ساخته می شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در آیین کلنگ زنی این طرح  با ارائه آماری از جمعیت دام استان و شهرستان، به کیفیت بالای گوشت استحصالی از دام های این استان به ویژه دام های سبک اشاره داشت و گفت: با توجه به خروج سالانه چند صد هزار راس دام از این استان به مقصد استان های دیگر به منظور کشتار و عرضه به بازارهای مصرف، ایجاد چنین صنایعی برای کشتار دام و بسته بندی گوشت تولیدی در استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای منطقه ضرورت دارد.

شهرستان اسفراین قریب ۴۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۹ هزار رس دام سنگین دارد. در خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و نزدیک به ۵۵ هزار راس دام سنگین نگهداری می شود.

پیشتر، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفته بود: ۲۵۰ هزار راس دام سبک معادل ۴۰ تا ۵۰ درصد از جمعیت دامی مازاد این خطه به صورت غیرمجاز در ۹ ماه امسال به خارج از استان حمل شد.  

حمید رمضانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرده بود: برآورد ما این است که سالانه حدود نیمی از دام های مازاد استان به صورت غیرمجاز و بدون رعایت شرایط قرنطینه ای، خارج می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.