مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی روز دوشنبه در جلسه شورای هم اندیشی با اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: طبق آخرین آمار احصا شده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه به پزشکان متخصص این استان در مدت یکسال اخیر صورت گرفته است.

دکتر محسن رعنایی افزود: بیماران سخت درمان، بیماران خاص، کودکان، زنان باردار و سالمندان بیشترین مراجعه به پزشکان متخصص را دارند.

وی با بیان اینکه استاندارد خاصی در این خصوص تعریف نشده، اظهار داشت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته افراد به پزشکان متخصص مراجعه نمی کنند بلکه آنان زیر نظر پزشک خانواده هستند که در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بر راه اندازی سامانه ارجاع برای بیمه شدگان شهری تاکید کرد و گفت: این امر باعث عدالت در ارایه خدمات شده و از هزینه کرد اضافی دولت نیز جلوگیری خواهد کرد.

هزینه‌کرد هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار 

رعنایی با بیان اینکه بیمه سلامت ماهانه ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی استان پرداخت می کند، گفت: امسال هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص هزینه کرده ایم.

وی افزود: در بحث درمان ماهانه ۱۱۰ میلیارد ریال و در حوزه روستایی برای خدمات پزشکی و درمانی نیز ماهانه  ۶۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

وی با بیان اینکه افزون بر ۸۰ درصد اعتبار به بیمارستان ها پرداخت می شود، گفت: هم اکنون ماهانه یک مرحله پرداخت به طرف های قرارداد داریم.

۷۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت  

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از مجموع ۶۳۱ هزار بیمه شده استان، ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۰۲ هزار بیمه شده سلامت همگانی، ۵۷ هزار نفر کارمندی و ۲۵ هزار نفر بیمه سایر اقشار هستند.

رعنایی با بیان اینکه چهار هزار نفر نیز شخصا حق بیمه خود را پرداخت می کنند، افزود: بیمه سلامت با ۳۲۲ مرکز مستقل و ۲۰۵ واحد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قرارداد دارد و همچنین ۸۵ مرکز جامعه روستایی نیز با این سازمان بیمه گر همکاری دارند.

وی بر تبادل اسناد الکترونیکی در بیمارستان ها نیز تاکید و اظهار داشت: هم اکنون در ۱۰ بیمارستان استان این تبادلات الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به صدور الکترونیکی ۱۵ هزار نسخه در استان در سال جاری، گفت: پیش از این ماهانه حدود ۶۰ هزار برگ برای تبادل با بیمارستان ها استفاده می شد که اکنون این رقم بسیار کاهش یافته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.