دکتر حسین زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه مراجعه برای خونگیری در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۵ درصد افزایش دارد، گفت: همچنین از نظر اهدای خون  ۱۰.۱۵ درصد رشد یافته است.

وی افزود: در سال جاری اهدای خون مستمر نیز ۷.۷ درصد افزایش دارد.

وی در ادامه گفت: ۸۰۹ نفر از بانوان خراسان شمالی در این بازه زمانی موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲.۵۷ درصد افزایش دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: بانوان نقش بسیار مهمی در خانواده ایفا می کنند و می توانند الگوی مناسبی برای ترویج اهدای خون در خانواده و جامعه باشند، به همین منظور از بانوان هم استانی دعوت به اهدای خون می شود.

وی با بیان اینکه بانوان پیش از اهدای خون، از نظر کم خونی معاینه شده و در صورت لزوم درمان خواهند شد، اظهار داشت: انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

زارع از بانوان خواست تا همچون سایر فعالیت های اجتماعی در این امر مهم نیز مشارکت فعال تری داشته باشند و افزود: معاینه، مصاحبه و آزمایش های غلظت خون بانوان اهدا کننده توسط کارشناسان انجام می شود و در صورت کم خونی و یا هرگونه بیماری از اهدای خون معاف می شوند.

پارسال ۲۴ هزار و ۷۹۶ داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۶ درصد نیاز خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.