علی قلی‌پور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  اجرای طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی، از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان این ماه، ادامه دارد.

وی افزود: روز گذشته،  ۳۰ کارگاه ساختمانی، مورد بازرسی قرار گرفت که در آن، ۲۰ کارگاه ناایمن شناسایی شد که با توجه به خطرات موجود، ابلاغیه تعطیلی کارگاه برای آنان صادر شد.   

وی با ابراز نگرانی و تاسف از ناایمن بودن کارگاه های ساختمانی اظهار داشت: اوضاع نابسامان ایمنی در کارگاه های ساختمانی قابل تامل است، به جرات می توان گفت که ضریب ایمنی در کارگاه های ساختمانی مورد بازدید زیر ۱۰ درصد بود.

قلی پور با گلایه از اینکه ناظر ساختمان در کارگاه ها در زمینه ایمنی به خوبی نقش خود را ایفا نکرده اند گفت: مجریان ساختمانی هم  توجهی به ایمنی نداشته اند.  

رییس اداره بازرسی کار افزود: نبود حفاظ موقت پرتگاه‌ها، عدم اجرای مناسب جایگاه کار ایمن، داربست بندی ناایمن از جمله مخاطرات کارگاه‌های ساختمانی است که منجر به بروز حوادث می‌شود.  

وی گفت: امسال پنج هزار و ۴۹۵ مورد بازدید از کارگاه ها انجام شده است که پنج هزار و ۷۷ مورد ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان داده شده است.

قلی‌پور اظهار داشت: ۴۲ کارگاه نیز به علت برطرف نشدن نواقص اعلام شده در مهلت مقرر به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال ۳۰ کارگاه ساختمانی ناایمن در استان پلمب شده است خاطرنشان کرد: این کارگاه های ساختمانی به علت بی توجهی به ابلاغیه های بازرسی کار و عدم رفع نواقص و ایرادها پلمب شده است.  

در خراسان شمالی ۱۰۴ هزار و ۸۳۵ نفر کارگر بیمه شده هستند که در ۳۳ هزار و ۹۸۶ کارگاه مشغول به کار هستند.

در این استان ۷۶ هزار و ۲۵۰ نفر کارگرمشمول قانون کار هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.